Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2004, 11:39

SEGA wydawcą The Matrix Online

W przypadku gry The Matrix Online, powiedzenie „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło” pasuje jak ulał. Po rezygnacji firmy UbiSoft z wydania programu, wielu branżowych fatalistów postawiło na nim krzyżyk i przewidziało rychły upadek całego projektu. Okazuje się jednak, że sprawy nie mają się źle, głównie dzięki firmie SEGA, która zawierając stosowną umowę z Warner Bros. podjęła się publikacji gry.

W przypadku gry The Matrix Online, powiedzenie „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło” pasuje jak ulał. Po rezygnacji firmy UbiSoft z wydania programu, wielu branżowych fatalistów postawiło na nim krzyżyk i przewidziało rychły upadek całego projektu. Okazuje się jednak, że sprawy nie mają się źle, głównie dzięki firmie SEGA, która zawierając stosowną umowę z Warner Bros. podjęła się publikacji gry.

Zapowiedziano już, że choć obie firmy będą nadzorować prace związane z powstawaniem The Matrix Online (którą aktualnie w pocie czoła przygotowuje Monolith Productions), to jednak tylko SEGA weźmie na swoje barki kwestie dystrybucji. Gra trafi na półki sklepowe tak jak zapowiadano, czyli w listopadzie 2004 roku. Obecnie wszyscy zainteresowani przygotowują się do zmasowanych beta-testów programu.

The Matrix Online to gra z gatunku MMOcRPG oparta na motywach słynnej kinowej trylogii autorstwa braci Wachowskich, Matrix, stworzona przy ścisłej współpracy z autorami filmu. Akcja rzeczonej produkcji umiejscowiona została w całości w świecie „Matrycy” (nie mamy okazji odwiedzać „realnego świata”) i rozgrywa się po wydarzeniach które opisują trzy filmy fabularne z serii Matrix. Tytuł ten umożliwia tysiącom graczy na wniknięcie do wirtualnego świata i uczestniczenie w wojnie pomiędzy ludźmi, którzy pragną uwolnić się spod jarzma maszyn oraz maszynami i ludźmi, którzy w obliczu dewastacji realnego świata, chcą pozostać w Matrixie.

Więcej informacji na temat The Matrix Online, znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier .

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej