autor: Radosław Grabowski
Sega chce zwiększyć ilość swoich ekip developerskich
Umocnienie pozycji na rynku w ostatnim czasie korporacja Sega uzyskała m.in. dzięki wzięciu pod swoje skrzydła firm developerskich pokroju Creative Assembly (vide seria Total War) i Sports Interactive (cykl Football Manager, NHL Eastside Hockey Manager itd.). Teraz szefowie wspomnianego koncernu przymierzają się do przejęcia kolejnych ekip projektantów.
Umocnienie pozycji na rynku w ostatnim czasie korporacja Sega uzyskała m.in. dzięki wzięciu pod swoje skrzydła firm developerskich pokroju Creative Assembly (vide seria Total War) i Sports Interactive (cykl Football Manager, NHL Eastside Hockey Manager itd.). Teraz szefowie wspomnianego koncernu przymierzają się do przejęcia kolejnych ekip projektantów.
Mike Hayes z europejskiego oddziału korporacji Sega twierdzi, że potrzebne będą jeszcze co najmniej dwa studia developerskie, aby osiągnąć oczekiwaną masę krytyczną. Wszystko w celu stałego podnoszenia ilości i jakości produkowanych gier. Hayes wyznaczył jednocześnie kwiecień 2007 roku jako miesiąc, w którym trzeba będzie przyspieszyć i nie dać się wyprzedzić konkurentom w rodzaju Ubisoft Entertainment, Activision i THQ.