autor: Radosław Grabowski
Rynkowa kondycja platformy N-Gage po siedmiu dniach od komercyjnego debiutu
Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.
Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.
Wspomniany mobilny system elektroniczno-rozrywkowy 7 października 2003 roku trafił do około 30.000 sklepów w najrozmaitszych zakątkach globu ziemskiego. Jednak w pierwszym tygodniu dystrybucji mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii zakupili odpowiednio 5000 i 500 urządzeń (warto podkreślić, że podczas zbierania danych nie uwzględniono operatorów telefonii komórkowej, ogłaszających zwyczajowo różne sensacyjne promocje). Problem ze stosunkowo małą ilością rozprowadzonych egzemplarzy wydaje się mieć źródło w dość wysokiej sugerowanej cenie detalicznej produktu (vide poniższa tabela porównawcza dla rynku północnoamerykańskiego).
PLATFORMA | CENA DETALICZNA |
299,99 USD | |
99,99 USD | |
69,99 USD | |
179,99 USD | |
179,99 USD | |
99,99 USD |