Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 października 2003, 12:12

autor: Radosław Grabowski

Rynkowa kondycja platformy N-Gage po siedmiu dniach od komercyjnego debiutu

Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.

Niemal dokładnie przed dwoma tygodniami odbyła się oficjalna premiera przenośnej konsoli N-Gage. Fachowi analitycy (m.in. z organizacji ChartTrack) przygotowali specjalne raporty, przedstawiające sytuację nowego wyrobu marki Nokia po siedmiu dniach od chwili komercyjnego debiutu.

Wspomniany mobilny system elektroniczno-rozrywkowy 7 października 2003 roku trafił do około 30.000 sklepów w najrozmaitszych zakątkach globu ziemskiego. Jednak w pierwszym tygodniu dystrybucji mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii zakupili odpowiednio 5000 i 500 urządzeń (warto podkreślić, że podczas zbierania danych nie uwzględniono operatorów telefonii komórkowej, ogłaszających zwyczajowo różne sensacyjne promocje). Problem ze stosunkowo małą ilością rozprowadzonych egzemplarzy wydaje się mieć źródło w dość wysokiej sugerowanej cenie detalicznej produktu (vide poniższa tabela porównawcza dla rynku północnoamerykańskiego).

PLATFORMA

CENA DETALICZNA

N-Gage

299,99 USD

Nintendo GameBoy Advance SP

99,99 USD

Nintendo GameBoy Advance

69,99 USD

Sony PlayStation 2

179,99 USD

Microsoft Xbox

179,99 USD

Nintendo GameCube

99,99 USD