autor: Daniel Kazek
R.O.S.E. Online i The Legend of Mir 3 nie dla Europejczyków
Nie ułożyła się współpraca twórców R.O.S.E. Online z firmą GamesRouter. Jak poinformowało studio Gravity Interactive, już wkrótce do europejskiego wydawcy wysłane zostanie stosowne zawiadomienie, informujące o unieważnieniu umowy.
Nie ułożyła się współpraca twórców R.O.S.E. Online z firmą GamesRouter. Jak poinformowało studio Gravity Interactive, już wkrótce do europejskiego wydawcy wysłane zostanie stosowne zawiadomienie, informujące o unieważnieniu umowy.
Wprawdzie GamesRouter jużzdążyłzapowiedzieć upadłość ale fakt ten nie miał wpływu na decyzję producenta. David Kim - przedstawiciel amerykańskiego oddziału Gravity Interactive, wyjaśnił, że partner od dawna nie wywiązywał się z finansowych zobowiązań względem nabycia licencji R.O.S.E. Online. GamesRouter z oczywistych przyczyn nie będzie także zarządzał drugą nabytą produkcją, czyli The Legend of Mir 3 autorstwa Wemade Entertainment.
Co wydaje się oczywiste, przez taki obrót sprawy najbardziej ucierpią gracze. Europejscy użytkownicy dwóch wspomnianych produkcji MMOcRPG pozostali bowiem bez odpowiedniego wsparcia i na dzień dzisiejszy nie wiadomo kto zastąpi GamesRouter w dostarczeniu odpowiednich rozwiązań sieciowych. Na swoich stronach firma zaznacza, że nie będzie stwarzać Wemade Entertainment i Gravity Interactive przeszkód w poszukiwaniu nowego partnera. GamesRouter prosi również graczy chcących zachować swoją stworzoną postać, o wysyłanie na podany adres zgody, wymaganej przy transferze danych do potencjalnego, nowego dostawcy usług.
Przypomnijmy, iż w R.O.S.E. Online trafiamy do systemu gwiezdnego składającego się z siedmiu planet, każda różniąca się pod wieloma względami od pozostałych, w tym klimatem, florą i fauną, wyglądem, legendami itd. Grający wcielają się w przedstawicieli rasy Przybyszów, wysłanych na wszystkie planety przez dobrą boginię Aruę, by chronili je przed wpływem złego boga Hebarna. W praktyce wiąże się to z wykonywaniem licznych questów, walczeniem z napotkanymi „złymi” bestiami, odkrywaniem tajemnic każdego ze światów oraz, rzecz jasna, z rozwijaniem swej postaci.
The Legend of Mir 3 natomiast to de facto trzecie rozszerzenie popularnej gry, z technicznego punktu widzenia wzbogacające ją o szesnastobitową grafikę. Do najważniejszych zmian w stosunku do pierwowzoru należy zaliczyć uzupełnienie tytułowej krainy nowymi postaciami oraz potworami. Gracz może wybierać spośród trzech klas postaci (Warrior, Sorcerer, Taoist), a jego celem jest obrona kontynentu przed hordami najeźdźców. Na uwagę zasługuje system questów podzielonych na cztery kategorie (Main Quests, Guild Quests, Daily Quests, RIES), jak również możliwość zdobycia metodą oblężniczą twierdz Sabuk Wall i Desert Mud Wall.