Rogalikowe RPG, w którym możesz sklonować i zjeść samego siebie, w końcu ma dokładną datę premiery. Caves of Qud powstaje już od 15 lat
Caves of Qud potrzebowało 15 lat produkcji i prawie 10 lat we wczesnym dostępie, ale ten udany rogalik wreszcie otrzyma wersję 1.0.

Tak jak obiecano, ciepło przyjęty „rogalik” Caves of Qud faktycznie wyjdzie z wczesnego dostępu w tym roku. Studio Freehold Games oraz firma Kitfox Games potwierdziły datę premiery wersji 1.0 tej produkcji. Early Access zakończy się 5 grudnia po 15 latach rozwoju i blisko 10 latach we wczesnym dostępie.
Jak to zwykle bywa, przejście do wersji 1.0 nie będzie tylko zmianą numeru i formalnym zakończeniem wczesnego dostępu. Caves of Qud otrzyma finałowe zadanie fabularne, kilka zakończeń oraz nowy samouczek, który jest aktualnie poddawany testom w ramach wersji beta gry. Przebudowany „tutorial” ma być lepszym wprowadzeniem w podstawy rozgrywki. Najnowsza łatka wprowadza też garść usprawnień, w tym interfejsu menu ustawień Caves of Qud.
Poza tym zespół Freehold Games przygotował skromną promocję, w ramach której do 29 października grę można zakupić za 61,99 złotego zamiast 71,99 zł. Ponadto do oferty trafiła specjalna edycjA gry z DLC uwzględniającym nową ścieżkę dźwiękową oraz towarzyszy dotychczas dostępnych tylko dla osób, które wsparły produkcję Cavers of Qud na Patreonie studia.
Akcja Caves of Qud toczy się w postapokaliptycznym świecie science fantasy, pełnym solnych pustyń, zawierającym szczegółowo symulowane systemy polityczne. Na starcie każdej sesji generowane są zadania, wydarzenia historyczne i relacje pomiędzy pięcioma losowymi starożytnymi władcami, zwanymi sułtanami. Ważnym elementem gry jest rozbudowany kreator postaci, a walkę i eksplorację oparto o system turowy.
Caves of Qud to oczywiście przebój mniejszego kalibru, ale twórcy nie mogą narzekać na odbiór swojego dzieła. Nawet we wczesnym dostępie zebrało prawie 8 tysięcy opinii, a 95% z nich jest pozytywnych. Miejmy nadzieję, że debiut wersji 1.0 i dalszy rozwój gry (potwierdzony już przez twórców) przyciągną kolejnych graczy.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!