Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2024, 10:05

Rogalikowe RPG, w którym możesz sklonować i zjeść samego siebie, w końcu ma dokładną datę premiery. Caves of Qud powstaje już od 15 lat

Caves of Qud potrzebowało 15 lat produkcji i prawie 10 lat we wczesnym dostępie, ale ten udany rogalik wreszcie otrzyma wersję 1.0.

Źródło fot. Feehold Games / Kitfox Games.
i

Tak jak obiecano, ciepło przyjęty „rogalik” Caves of Qud faktycznie wyjdzie z wczesnego dostępu w tym roku. Studio Freehold Games oraz firma Kitfox Games potwierdziły datę premiery wersji 1.0 tej produkcji. Early Access zakończy się 5 grudnia po 15 latach rozwoju i blisko 10 latach we wczesnym dostępie.

  1. Caves of Qud na Steamie
  2. Caves of Qud na GOG.com

Jak to zwykle bywa, przejście do wersji 1.0 nie będzie tylko zmianą numeru i formalnym zakończeniem wczesnego dostępu. Caves of Qud otrzyma finałowe zadanie fabularne, kilka zakończeń oraz nowy samouczek, który jest aktualnie poddawany testom w ramach wersji beta gry. Przebudowany „tutorial” ma być lepszym wprowadzeniem w podstawy rozgrywki. Najnowsza łatka wprowadza też garść usprawnień, w tym interfejsu menu ustawień Caves of Qud.

Poza tym zespół Freehold Games przygotował skromną promocję, w ramach której do 29 października grę można zakupić za 61,99 złotego zamiast 71,99 zł. Ponadto do oferty trafiła specjalna edycjA gry z DLC uwzględniającym nową ścieżkę dźwiękową oraz towarzyszy dotychczas dostępnych tylko dla osób, które wsparły produkcję Cavers of Qud na Patreonie studia.

Akcja Caves of Qud toczy się w postapokaliptycznym świecie science fantasy, pełnym solnych pustyń, zawierającym szczegółowo symulowane systemy polityczne. Na starcie każdej sesji generowane są zadania, wydarzenia historyczne i relacje pomiędzy pięcioma losowymi starożytnymi władcami, zwanymi sułtanami. Ważnym elementem gry jest rozbudowany kreator postaci, a walkę i eksplorację oparto o system turowy.

Caves of Qud to oczywiście przebój mniejszego kalibru, ale twórcy nie mogą narzekać na odbiór swojego dzieła. Nawet we wczesnym dostępie zebrało prawie 8 tysięcy opinii, a 95% z nich jest pozytywnych. Miejmy nadzieję, że debiut wersji 1.0 i dalszy rozwój gry (potwierdzony już przez twórców) przyciągną kolejnych graczy.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej