autor: Artur Falkowski
Robbie Bach o polityce cenowej Microsoftu wobec X360
Serwis San Jose Merkury News zamieścił dość długi wywiad z Robbie Bachem, prezesem oddziału Microsoftu zajmującego się rozrywką i urządzeniami (Entertainment and Devices Division). Możemy z niego dowiedzieć się między innymi o planowanej przez firmę polityce cenowej wobec konsoli Xbox 360.
Serwis San Jose Merkury News zamieścił dość długi wywiad z Robbie Bachem, prezesem oddziału Microsoftu zajmującego się rozrywką i urządzeniami (Entertainment and Devices Division). Możemy z niego dowiedzieć się między innymi o planowanej przez firmę polityce cenowej wobec konsoli Xbox 360.
Plotki o obniżeniu cen urządzenia na święta nie znalazły potwierdzenia w słowach Bacha. Jak sam przyznał, mają już na tyle rozbudowaną bazę produkcyjną, że mogą postarać się o obniżenie kosztów wytwarzania konsoli i na tym działania firmy skoncentrują się w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że od razu ceny X360 spadną.
Przypominamy, że do tej pory na każdym sprzedanym urządzeniu gigant z Redmond tracił nieco pieniędzy, co później rekompensował sobie dzięki zakupionym przez użytkowników grom. Dlatego też stopniowe obniżanie kosztów produkcji pozwoli firmie zarabiać również na samych konsolach, a w bliżej nieokreślonej przyszłości także opuścić ceny.
Jeżeli chodzi o aktualną sytuację, to silnego ich obniżenia nie ma się co spodziewać, dopóki Sony nie upora się ze swoimi problemami z dostarczeniem na rynek odpowiedniej ilości konsol.
Mniejsze zmiany nie są jednak wykluczone. Mogli się o tym przekonać choćby mieszkańcy Wielkiej Brytanii, kiedy to podczas transmisji programu I'm A Celebrity Get Me Out Of Here została wyemitowana seria reklam X360 i gier na tę konsolę. Jeden z filmików zawierał sugerowaną cenę detaliczną w wysokości 199,99 funtów (1132 zł), czyli o dziesięć funtów mniej, niż dotychczas.