Rewolucja w VR. 11 000 gier na Unreal Engine ze wsparciem dla wirtualnej rzeczywistości
Z jednej strony to super sprawa, możliwość ogrania w perspektywie VR setek gier, które już posiada się w bibliotece, no i wreszcie będzie w co grać na PCVR, ale z drugiej... To miecz obosieczny, który tylko pogłębi kryzys segmentu PCVR. Na tych modach nikt z branży VR nie zarobi, a jeżeli nie da się zarabiać, to nie ma po co inwestować. Kolejne natywne produkcje VR będą omijać pecety szerokim łukiem (bo nie wytrzymają konkurencji z tysiącami darmowych modów) i będą robione z myślą o Meta Quest czy PSVR2. Dlatego trzeba mieć świadomość, że mimo wszystkich korzyści płynących z tego narzędzia może ono całkowicie zastopować rozwój branży PCVR i być jego przysłowiowym gwoździem do trumny.
Na pewno sprawdzę jak to działa, mam nadzieję, że równie prosto jak praydogowe mody do Residentów. Ale w tym momencie cały mój wolny czas zajmuje Asgard's Wrath... :P
Via Tenor
"To miecz obosieczny, który tylko pogłębi kryzys segmentu PCVR. Na tych modach nikt z branży VR nie zarobi, a jeżeli nie da się zarabiać, to nie ma po co inwestować. Kolejne natywne produkcje VR będą omijać pecety szerokim łukiem (bo nie wytrzymają konkurencji z tysiącami darmowych modów) i będą robione z myślą o Meta Quest czy PSVR2."
Ty tak serio? Przecież to ułatwi produkcję, teraz będą twórcy wiedzieć jak łatwo takie rzeczy można zaimplementować.
To nie jest narzędzie dla twórców, tylko dla graczy. Twórcy wiedzą od dawna, jak implementować VR, ale nie robią tego, bo im się to nie opłaca.
Sprawdzą kod, napiszą podróbę trochę gorzej zoptymalizowaną żeby czasem nie było plagiatu, i już im się opłaca, czego tu nie rozumieć?
Mogą nawet iść po najniższej linii oporu i skontaktować się z twórcą moda, który przecież nie będzie chciał pieniędzy z góry za samą rozmowę.
Nie muszą się radzić tylko uzyskać zgodę na użycie kody, jezu chłopie, już jest drugi stycznia.
Z resztą kiedyś wychodziły darmowe mody do starszych gier na zwiększenie rozdzielczości i tekstury wyższej rozdzielczości co zapoczątkowało modę na wydawanie gier ponownie tym razem zremasterowanych do HD. A ty piejesz jak Adamczyk w oknie jakby ten mod miał zabić produkcje gier VR na PeCetach.
No rynek VR to rynek niskobudżetowych gierek, które nie dorównują w żaden sposób grom targetowanym na rynek PC(chyba że indy). Więc po wkroczeniu rynku PC na VR, może być kiepsko z tymi twórcami. Ten mod na pewno nie jest idealny.Dobrych gier na UE nie jest znów też tak dużo, spora część po prostu nie nadaje sie do VRa. IMHO z gierek które znam np. Frostpunk. Nie sądzę, aby dostał dobrą implementacje. Mogę sie mylić.
Sprawdze to np w Witchfire, ale gra nienapisana od początku pod VR nie będzie tym samym doświadczeniem co gra pisała stricte na VR
Dobra widomość dla każdego kto kupił drogą zabawkę na fali hypeu i teraz się kurzy na półce, zwłaszcza że nie trzeba płacić jeszcze raz za te same gry tylko z nową opcją
1000 zł To mniej niż kosztuje konsola, A masz 10 razy większe możliwości
Mówisz o najtańszej aktualnej opcji jakby nic innego nie istniało ale jest jeszcze masa kilkuletniego sprzętu od HTC i Valve który chodził po 3-4 tyś i więcej
Zawsze mnie zastanawiali tacy goscie.. po co sie odzywasz skoro widac temat zupelnie cie nie dotyczy? Zeby sobie uzasadnic ze to dobrze ze nie wydales tych "niebotycznych" pieniędzy kiedys? Nie bede sie rozpisywal o tym jak to co napisales jest bzdurą bo to tylko twoja teoretyczna wizja tematu. I tak sobie dalej wmawiaj. Pozdrawiam
Problem w tym, ze zadne htc czy nawet valve index nie ma podjazdu do Q2, o Q3 nie wspominajac. O kablu, ktory wszystko psuje nawet nie wspomne. Nikt dzisiaj nic innego nie kupuje od Questów, chyba, że PSVR2, ktory już na starcie wydaje się byc nieco przestarzały. A juz na pewno patrząc na stosunek cena-możliwości. Druga sorawa - piszesz o drogich headsetach. 2-pak failed.
LOL co za sprawny umyslowo inaczej. Questy 2 sa teraz w promocji za 1300 zl z paskiem Elite.
https://www.pepper.pl/promocje/gogle-meta-quest-2-128gb-pasek-elite-766887 + kupon na 50 euro.
Za tyle nie kupisz dobrego monitora wiec o czym ty plumkasz. Symulatory lotu + samochodowki + masa gier VR , ktorych nie mam czasu ograc.
Mam takie niezwykłe wrażenie że moder o ksywce Preydog, najprawdopodobniej nieświadomie zrobił krok naprzód jeśli chodzi o PCVR, gdyby profesjonalni twórcy gier wideo postanowiliby we współpracy z naukowcami stworzyć konsolę do gier wideo z wbudowaną technologią VR która byłaby połączona z technologią realnego wprowadzenia graczy w stan bardzo głębokiego snu i tym samym przenoszenia ich do rzeczywistości wirtualnej, to wyobraźcie sobie co by się działo gdyby to co jest obecnie osią fabularną anime "Sword Art Online" mogło by zaistnieć naprawdę, to byłby dopiero gamingowy kosmos!!!
Jedno to dodać implementację VR, a drugie to zrobić grę pod VR. Mod może i fajny ale czy jego zastosowanie jest zasadne? Albo inaczej. Czy zasadnym jest mieć gogle pod gry na modzie UEVR?
To tylko miły dodatek, ale wciąż nijak się ma do produkcji dedkowanych VR jak Autor poniekąd wspomniał.
Osobiście przetestuję, ale szczególnie nie jestem zainteresowany. Czas pokaże.
Gralem z modem VR w GTA 5. Jazda po miescie na motorze to jest miazga. Czesto po prostu sobie wlaczalem gre, puszczalem radio i jezdzilem po Los Santos bez celu. Ogrywalem tez Half Life 2 z modem VR. VR co robi fajnie, ze wszystko jest w skali 1:1. Naprawde na nalesniku nie bedziesz mial takich wrazen jak w VR i kropka. Niech nawet tylko 100 gierek bedzie dzialac z tym modem to i tak to bedzie masakra.
@UP
Jedna z najlepszych gier platformowych VR - Astro Bot: Rescue Mission na PS4 obsługiwana jest padem. Gra genialna. Nie każda gra VR musi od razu angażować całe ciało, żeby poczuć immersję płynącą z VR.
Ale to rozumiem, że to mod tylko pod kamerę, bo wszystkie interakcje są nadal wykonywane za pomocą przycisków na kontrolerze, a nie, że jak w dedykowanych grach vr fizycznie łapię przedmioty?