autor: Szymon Liebert
Reset otrzymał imponujący zwiastun – grę tworzy tylko dwóch producentów
Studio Theory Interactive wypuściło imponujący graficznie zwiastun nowej gry logiczno-zręcznościowej Reset o manipulowaniu czasoprzestrzenią. Szykuje się jedna z najładniejszych produkcji niezależnych ostatnich lat.

Pojawił się zwiastun gry logicznej Reset, w której będziemy manipulować czasoprzestrzenią. Twórcy ze studia Theory Interactive zaskoczyli wszystkich niesamowitą grafiką i intrygującym klimatem. Szykuje się jedna z najładniejszych produkcji niezależnych ostatnich lat. Co ciekawe, Reset jest tworzony przez zaledwie dwóch deweloperów, którzy wcześniej pracowali w studiu Futuremark, znanym z benchmarków 3DMark i gry Shattered Horizon.
Zwiastun miał zostać opublikowany już kilka tygodni temu, ale studio Theory przesunęło nieco jego premierę. Teraz wiemy, że wcześniejsze obietnice nie były bezpodstawne – Reset rzeczywiście wygląda świetnie. Tym bardziej, że, jak zapewnia Theory, wszystko co oglądamy w trailerze zostało stworzone za pomocą silnika bez żadnych specjalnych dodatków w stylu podrasowanych tekstur czy efektów. Dokładnie tak powinna wyglądać więc sama gra.

Niestety, na Reset jeszcze trochę poczekamy, bo twórcy przyznają, że produkcja nie jest nawet w fazie alfa. W najbliższych miesiącach deweloper będzie mógł skupić się na samej rozgrywce, bo, jak widać, technologię ma już niemal gotową. W wywiadzie, jaki przeprowadziłem kiedyś z Alpo Oksaharju z Theory dla gameplay.pl, dowiedziałem się, że studio pracuje nad grą od siedmiu miesięcy i mimo skromnego budżetu będzie w stanie stworzyć coś imponującego.
Reset będzie „pierwszoosobową grą logiczną z solowym trybem kooperacji”. Chodzi o manipulowanie czasoprzestrzenią w stylu takich gier jak The Misadventures of P.B. Winterbottom, czy Gateways (produkcja studia Smudged Cat Games, która zadebiutuje w czerwcu). Gracz będzie mógł tworzyć swoje kopie i w ten sposób pomagać samemu sobie w rozwiązywaniu łamigłówek. Nie znamy jeszcze daty premiery Reset.