Remake gry System Shock na pierwszych screenach
Studio Night Dive wypuściło pierwsze screeny z remake’a gry System Shock, czyli legendarnej produkcji zespołu Looking Glass z 1994 roku.
Dwa tygodnie temu studio Night Dive sprawiło nam sporą niespodziankę zapowiadając remake pierwszej odsłony klasycznego cyklu System Shock. Teraz twórcy wypuścili pierwsze screeny z projektu. Dodali do nich także zrzuty ekranu z analogicznych lokacji w pierwowzorze. Pozwala to lepiej docenić postęp, jaki dokonał się w oprawie graficznej, a jednocześnie możemy być spokojni o zachowanie klimatu i stylu oryginalnej gry, wydanej w 1994 roku.
Oczywiście, Night Dive to niewielki zespół, dysponujący skromnymi środkami, więc nie ma sensu oczekiwać, że wizualnie remake System Shocka będzie mógł konkurować z największymi współczesnymi produkcjami. Powinien jednak zaoferować wystarczająco ładną grafikę, aby autorzy byli w stanie stworzyć odpowiedni klimat. Znacznie ważniejszym ulepszeniem może okazać się zmiana interfejsu. Pierwowzór z 1994 roku zaskakująco mało zestarzał się pod względem mechanizmów rozgrywki, ale jego interfejs mocno odstaje od dzisiejszych standardów i przyzwyczajenie się do niego wymaga dużo cierpliwości.
Na razie nie wiemy, kiedy remake System Shocka trafi do sprzedaży, ale mamy nadzieję, że nastąpi to w przyszłym roku. Twórcy potwierdzili, że produkcja zmierza na pecety i niesprecyzowane jeszcze konsole.
Przypomnijmy, że System Shock to gra autorstwa nieistniejącego już zespołu Looking Glass Studios, która zadebiutowała w 1994 roku na pecetach. Akcja toczy się w 2072 roku, na pokładzie należącej do korporacji TriOptimum stacji kosmicznej znanej jako Cytadela. Gracz wciela się w hakera, który otrzymał zlecenie włamania się do kontrolującej placówkę sztucznej inteligencji Shodan i wykradzenia cennych danych o nowym typie broni biologicznej. W nagrodę za wypełnienie zadania bohater otrzymuje neurologiczny implant najnowszej generacji. Operacja jest na tyle poważna, że wymusza półroczną śpiączkę, potrzebną do rekonwalescencji. Kampania rozpoczyna się sześć miesięcy później, gdy haker po przebudzeniu odkrywa, że w wyniku jego działań z Shodan zdjęto ograniczenia etyczne, a uwolniona w ten sposób SI przejęła kontrolę nad całą stacją, przeprogramowała wszystkie systemy bezpieczeństwa i zamieniła załogę w mutanty lub cyborgi.
Pod względem mechanizmów rozgrywki System Shock stanowi skrzyżowanie gatunków FPS i RPG. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, a zabawa polega na eksplorowaniu masywnych map, wykonywaniu zadań oraz walce z przeciwnikami. Potyczki odbywają się w czasie rzeczywistym, a ich rezultat w większym stopniu zależy od umiejętności samego gracza niż jego postaci. Jednocześnie podczas zabawy gromadzimy ulepszenia, pozwalające rozwijać talenty bohatera.
Dodatkową atrakcją jest rozbudowany system hakowania. W jego ramach przenosimy się do zamieszkanej przez programy strażnicze wirtualnej rzeczywistości, którą eksplorujemy z widoku FPP.