autor: Krzysztof Sobiepan
Red Dead Redemption zniewala grafiką na Xboksie One X
Firma Microsoft dodała do usługi wstecznej kompatybilności kolejną grupkę gier, ulepszoną specjalnie na potrzeby obecnej generacji konsol. Klejnotem w koronie jest kultowe Red Dead Redemption, które uzyskało zauważalnie ostrzejsze tekstury i działa teraz w płynnej rozdzielczości 4K. W kwietniu możemy też liczyć na dwie kolejne fale tytułów z pierwszego Xboksa.
Microsoft powoli zaczyna być znany ze swej ciekawej inicjatywy znacznego ulepszania klasycznych tytułów z poprzedniej wersji swojej linii konsol przed dołączeniem ich do wstecznej kompatybilności. Dzięki temu przy powrocie do klasyków nie ryzykujemy już wydłubaniem oczu przez piksele, a efekty takiej pracy potrafią czasem ostro zadziwić.
Jeśli wytrwale oczekujecie tegorocznej premiery Red Dead Redemption II i chcielibyście odświeżyć sobie jedynkę, to Microsoft właśnie dostosował poprzednią grę z serii do dzisiejszych standardów. Prawdę mówiąc, jest na czym zawiesić oko. Red Dead Redemption zostało gruntownie przepracowane i na konsoli Xbox One X możemy cieszyć się natywną rozdzielczością 4K, stabilnymi klatkami i znacząco poprawionymi teksturami. Zaryzykować można stwierdzenie, że poziom ostrości zbliża się nawet do tego z GTA V. Jak zwykle, youtuberzy zaczęli się prześcigać w graficznych porównaniach obu wersji. Na poniższym materiale różnice zauważalne są bez problemu:
Sporą poprawę widać przy rysowaniu i detalach obiektów oraz NPC-ów w pewnej odległości od gracza. „Pikselowa papka” staje się teraz zauważalnymi ze sporego dystansu obiektami i możemy na przykład rozpoznać rysy twarzy czekającej na pociąg kobiety.
Dużo ostrzejsze wydają się też modele ważnych postaci niezależnych i samego Johna Marstona, któremu można teraz policzyć zagięcia na spodniach, kule w bandolierze czy guziki w kamizelce. Bohaterowie wyglądają też znakomicie przy zbliżeniach i w przerywnikach filmowych. Niestety, niektóre elementy świata trochę na ulepszaniu ucierpiały, bo niedokładności w prostszych modelach są teraz nieco bardziej rażące.
Jeśli jesteście zainteresowani powrotem na Dziki Zachód w wydaniu Rockstar i posiadacie już konsolę Microsoftu, wystarczy, że włożycie do napędu dysk z RDR i możecie cieszyć się ulepszeniami. Brak płytki? Zawsze możecie zaopatrzyć się w edycję cyfrową z oficjalnego sklepu za ok. 100 zł.
Choć Red Dead Redemption wydaje się najlepszym przykładem ulepszeń, to podobny lifting dostały też Darksiders, Gears of War 2 (filmik porównawczy), Portal 2 i Star Wars: The Force Unleashed. Dodatkowo to dopiero czubek góry lodowej wstecznej kompatybilności w kwietniu. Microsoft przygotował dwie transze tytułów z pierwszego Xboksa, które nie zostały może ręcznie „odmalowane”, ale nadal sporo zyskają na przeniesieniu do obecnej generacji.
Od 17 kwietnia dostępne będą:
- Blinx: The Time Sweeper
- Breakdown
- Conker: Live & Reloaded
- The Elder Scrolls III: Morrowind
- Hunter: The Reckoning
- Jade Empire
- Panzer Dragoon Orta
- SSX 3
A 26 kwietnia do programu dołączą:
- Destroy All Humans!
- Full Spectrum Warrior
- Mercenaries: Playground of Destruction
- MX Unleashed
- Panzer Elite Action: Fields of Glory
- Star Wars Battlefront
- Star Wars Battlefront II
- Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
- Star Wars Jedi Starfighter
- Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
- Star Wars Republic Commando