autor: Fajek
Recenzja: Twierdza
Twierdza (ang. Stronghold) miała być grą, która łączy w sobie cechy takich tytułów jak Age of Empires i Settlers. Nie było jednak do końca wiadomo czy ów mariaż będzie udany.
Twierdza (ang. Stronghold) miała być grą, która łączy w sobie cechy takich tytułów jak Age of Empires i Settlers. Nie było jednak do końca wiadomo czy ów mariaż będzie udany.
„Minęło już dobre dwadzieścia lat od czasu, gdy z moim kuzynem budowaliśmy zamki. Zamki nasze konstrukcję miały zapałczano-plastelinową, podobnie zresztą jak i wojska w nich stacjonujące, tudzież armie je oblegające. Bronie przez nas używane (w tym armaty strzelające kulami wprawdzie plastelinowymi, acz ładowane pokątnie skombinowanym prochem strzelniczym) prezentowały nieco wyższy stopień zaawansowania technologicznego, gdyż do ich konstrukcji używaliśmy blaszek odzyskanych ze zużytych tubek po paście do zębów. Słowo „komputer”, nawet jeśli już znaliśmy, to raczej kojarzyliśmy z czymś wielkim i służącym naukowcom do czegoś tam równie wielkiego, a na pewno nie do zabawy.” – Shuck