autor: Marek Grochowski
Rare obiecuje rozwój marki Viva Pinata
Viva Pinata, jeden z najbardziej nowatorskich tytułów, jakie ukazały się w ubiegłym roku na konsoli Xbox 360, pomimo sprzedaży na średnim poziomie zebrał wiele ciepłych słów zarówno od środowiska krytyków, jak i od samych graczy. Z tego też powodu producent dzieła, studio Rare przez co najmniej dwa lub trzy najbliższe lata zamierza rozwijać wspomnianą markę.
Viva Pinata, jeden z najbardziej nowatorskich tytułów, jakie ukazały się w ubiegłym roku na konsoli Xbox 360, pomimo sprzedaży na średnim poziomie zebrał wiele ciepłych słów zarówno od środowiska krytyków, jak i od samych graczy. Z tego też powodu producent dzieła, studio Rare przez co najmniej dwa lub trzy najbliższe lata zamierza rozwijać wspomnianą markę, podtrzymując tym samym ostatnie zamiary Microsoftu.
Jeden z głównych projektantów gry, Lee Schuneman w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz powiedział, że jego koledzy są zadowoleni ze wsparcia, jakie dotychczas uzyskała Viva Pinata, w związku z czym cykl z pewnością doczeka się kontynuacji. „Oczekiwaliśmy lepszej sprzedaży gry, ale jesteśmy zadowoleni z tej produkcji i uważamy, że radzi sobie ona bardzo dobrze”. Ambicje programistów nie zostały jak dotąd zaspokojone, gdyż od momentu swej grudniowej premiery ich projekt nie przebił się do pierwszej czterdziestki najlepiej sprzedających się gier w Wielkiej Brytanii.
Dla odmiany Viva Pinata zyskuje sporą popularność na szklanym ekranie. Serial animowany oparty na fabule gry z powodzeniem wyświetlany jest w amerykańskiej telewizji 4 Kids. W tym tygodniu kreskówka trafi także do Anglii, a później rozpocznie się jej emisja w pozostałych rejonach Starego Kontynentu.