Quo vadis PSP?
Ogromna szkoda. Aż żal patrzeć na powolną agonię PSP. :/ To naprawdę równie fajna konsolka, co NDS. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego handheld Sony sprzedaje się tak kiepsko. Jest mnóstwo rewelacyjnych gier - mam tu na myśli choćby Sid Meier's Pirates, Metal Gear Solid: Portable Ops, ponoć znakomite Ratchet & Clank i wiele, wiele innych. Oby tylko nie skończyło się to tym, że Sony nie wyda już nigdy PSP2...
Niewiem czym ludzi tak podnieca NDS,bo miałem tą konsolkę i nic w niej mi się nie podobało. Ekran dotykowy jest fajny ale co z tego jak gry zupełnie nie dla mnie. Ale cóż każdy ma swój gust i wybór. Teraz mam PSP i nie zamieniłbym jej na żadną inną (no chyba że PS3 bez dopłaty :)) dzięi homebrewowi ta konsolka jest prawdizwym kombajnem emulatorskim mogę grać na niej w gry z kilkunastu konsol w tym z PS1, mogę oglądać na niej śmieszne filmiki zgrane z youtube'a, śmigać po sieci, słuchać muzy w mp3 lub z radia internetowego, czytać pdfy. Możliwości są wręcz ogromne. Daleki jestem od tego by twierdzić że PSP jest w agonii. Jednak 20 milionów ludzi już zakupiło tą konsolę a to nie jest już rynek z którego mogliby tak sobie zrezygnowac producenci gier a tym bardziej Sony.
SirGoldi --> Właśnie dlatego, że tych gier jest tak mało, a pozostałe to zwykłe porty z PS2, więc jaki sens jest ich kupowanie? DS to co innego, to konsola nowatorska z oryginalnymi grami, której PSP po prostu nigdy nie dorówna.
Misiolo --> dzięi homebrewowi ta konsolka jest prawdizwym kombajnem emulatorskim mogę grać na niej w gry z kilkunastu konsol w tym z PS1, mogę oglądać na niej śmieszne filmiki zgrane z youtube'a, śmigać po sieci, słuchać muzy w mp3 lub z radia internetowego, czytać pdfy.
To samo możesz robić też na DS'ie.
Jednak 20 milionów ludzi już zakupiło tą konsolę a to nie jest już rynek z którego mogliby tak sobie zrezygnowac producenci gier a tym bardziej Sony.
Nie zakupiło, tyle konsol dostarczono do sklepów. Ile tak naprawdę sprzedano, tego Sony nie zdradzi, ale można podejrzewać, że najwyżej połowę tego. Inaczej coraz wiecej developerów nie porzucałoby konsolki, a i sklepy nie podejmowałyby takich akcji.
"Właśnie dlatego, że tych gier jest tak mało, a pozostałe to zwykłe porty z PS2, więc jaki sens jest ich kupowanie?"
Taki, że można sobie pograć w dowolnym miejscu, a nie tylko w domu, na kanapie, przed dużym telewizorem.
"S to co innego, to konsola nowatorska z oryginalnymi grami, której PSP po prostu nigdy nie dorówna."
Nie każdemu te oryginalnie (głównie japońskie) gry muszą się podobać. Osobiście nigdy nie byłem zwolennikiem ani tytułów od Nintendo ani wydawanych przez inne firmy gier (na ten sprzęt) i raczej się to w najbliższej przyszłości nie zmieni. :)
DS to co innego, to konsola nowatorska z oryginalnymi grami, której PSP po prostu nigdy nie dorówna.
Tuaaa, Mario, Wario, Mario Kart, Tetris, Yoshi, Castlevania, Metroid, Pokemon, Advance Wars, Animal Crossing, Kirby
Czekaj, czekaj czy ja tych gier już gdzieś nie widziałem? Hmmm...
Chyba jednak nie, Toż to same nowości i orginalne gierki a na tym PSP to nic tylko same porty i konwersje, a fee...
Po prostu za drogie...
Misiolo ---> Cóż, może trochę przesadziłem z tą agonią, ale jednak nie jest rewelacyjnie. A tak między nami. Tak naprawdę to w głębi duszy i ja uważam, że PSP jest fajniejszą konsolką. Albo inaczej - po prostu bardziej trafiła w mój gust. Po prostu nie chcę wywoływać kolejnej wojny, bo zaraz się zlecą fanatycy. :-)
Kaczorowy ---> której PSP po prostu nigdy nie dorówna.
O tym właśnie mówię. Typowy przykład fanboy'a, który oddałby życie za Nintendo. :-) Tak się zastanawiam... co niektórym daje to, że tak zaciekle bronią jakiejś konsolki? Argument pierwszy - zazdrość. Mam rzecz X, zbesztam rzecz Y oraz jej posiadacza. Argument drugi... hm, nic mi nie przychodzi do głowy. :)
A ja planuję kupienie sobie NDS-a.
PSP niby jest cool, ale gier jakby na niego coraz mniej a to, co jest, jakieś takie dziwne, nudne.
Moja propozycja dla wszystkich - najlepiej mieć dwie konsole. ;)
uwielbiam tzw. 'nieujawnione' źródła :D Wg tzw nieujawnionych źródeł Cell w PS3 miał być taktowany 2,8 GHz, RSX dostać downgrade, konsola miała się potwornie grzać i zawieszać. A teraz okazuje się że nikt nie chce PS3 bo z tzw nieujawnionych źródeł dowiedzieliśmy się że Game zebrało preordery tylko na 2/3 swojej quoty :D Co więcej, chcący zachować anonimowość developer powiedział ze PSP już umarło bo żaden developer w UK nie robi nic na tę konsolkę :D Wszystkie źródła chcą pozostać anonimowe no bo przecież ujawnienie grozi wyrzuceniem z roboty itd :P
Wracając do tematu; obniżka ceny do poziomu DS albo nawet trochę niżej rozruszałaby interes ale widocznie ludziom z Sony taka sprzedaż się podoba; na pewno mają spory margines do obcięcia kosztów, mają korzyści skali, nie wiem dlaczego nie obniżają ceny. Dodawanie GPSów, kamer itd to ruch nie w tą stronę.
Stranger --> Taki, że można sobie pograć w dowolnym miejscu, a nie tylko w domu, na kanapie, przed dużym telewizorem.
No właśnie to nie ma sensu, bo przechodzenie drugi raz tego samego nie każdemu się podoba.
Nie każdemu te oryginalnie (głównie japońskie) gry muszą się podobać
Jasne że nie każdemu, ale milionom się podobają (Nintendogs, Mario Kart, itp).
n2n ---> Czekaj, czekaj czy ja tych gier już gdzieś nie widziałem? Hmmm...
Widziałeś w innych wersjach, nie takich jak wyszły na DS'a. Tymczasem gry przenoszone na PSP niczym się od wersji stacjonarnych nie różnią, często są nawet gorsze przez brak drugiego grzybka. Czy wcześniej grałeś w te tytuły używając rysika, albo własnego głosu? Jasne, że nie, więc nie można ci porównywać do wręcz dokładnych kopii wydawanych na PSP.
SirGoldi --> O tym właśnie mówię. Typowy przykład fanboy'a, który oddałby życie za Nintendo.
Masz rację, jesteś takim takim fanbojem, który oddałby życie za PSP i do którego nie docierają fakty. Ja nim nie jestem, stwierdzam tylko to co wszyscy widzą. PSP wszędzie sprzedaje się słabo, na co dowód masz chociażby w komentowanym newsie. Zajrzyj też na notowanie Media Create, zobaczysz jak bardzo DS wyprzedza PSP pod względem sprzedaży (w ostatnich tygodniach było to zdaje się 10 do 1).
Nie bronię konsolki, bo ona broni się sama. Na PSP nie ma chyba jeszcze gry, która przekroczyłaby milion sprzedanych egzemplarzy (Monster Hunter Portable 2 będzie pierwszą), tymczasem w przypadku DS'a, to normalka.
Jasne że nie każdemu, ale milionom się podobają (Nintendogs, Mario Kart, itp).
milionom podobaja sie ich troje. czy szanujesz takich ludzi? czy szanujesz ten zespol?
...
argument ilosciowy to najbardziej bzdurny argument jaki moze byc, tym bardziej ze wiekszosc userow DSa to dzieci albo ludzie starsi. wsrod hardcore'owych graczy panuje raczej pogarda dla DSa , bo pomijajac kilka fajnych produkcji wiekszosc ma poziom skomplikowania gierek flashowych, tyle ze obsluguje sie je rysikiem. i zeby nie bylo - psp tez mi sie niezbyt podoba przez mala ilosc dobrych gier, ale kilka jest ktore wyrozniaja sie grywalnoscia i dojrzaloscia (a tego to juz niemal zadna gra z DSa nie ma :P ).
argument o innowacyjnosci tez jest bzdurny - no dobra, dzieci moze sie ciesza ze moga pomachac pisakiem po ekranie, mnie tez to bawi na krotka mete, ale tak naprawde liczy sie grywalnosc, nie sterowanie. a grywalnosc mozna osiagnac taka sama mechanika gry jak na stacjonarych konsolach, tymczasem fanboye N proboja wmowic ze skoro gra ma podobny gameplay do innych to jest gorsza... LOL
Na PSP nie ma chyba jeszcze gry, która przekroczyłaby milion sprzedanych egzemplarzy (Monster Hunter Portable 2 będzie pierwszą), tymczasem w przypadku DS'a, to normalka.
Mylisz się.
A jak przeglądam listę gierek które sprzedały ponad milion na DS to ciężko znaleźć coś normalnego.
Name Console Publisher Japan America Others Total
Nintendogs Nintendo 1.56 4.89 5.51 11.96
New Super Mario Bros Nintendo 4.44 2.53 2.17 9.14
Brain Training Nintendo 3.40 1.47 2.24 7.11
Animal Crossing: Wild World Nintendo 4.19 1.26 1.63 7.08
Mario Kart DS Nintendo 2.19 2.34 1.96 6.49
Pokemon Diamond / Pearl Nintendo 5.07 0.00 0.00 5.07
Super Mario 64 DS Nintendo 1.08 2.09 1.37 4.54
Brain Training 2 Nintendo 4.32 0.00 0.00 4.32
Big Brain Academy Nintendo 1.46 0.94 0.76 3.16
Pokemon Mysterious Dungeon: Blue Rescue Team Nintendo 0.81 1.15 0.97 2.93
English Training for Adults Nintendo 1.88 0.00 0.37 2.25
Warioware: Touched Nintendo 1.15 0.50 0.44 2.09
Tetris DS Nintendo 1.14 0.42 0.25 1.81
Sonic Rush Sega 0.06 0.47 0.96 1.49
Final Fantasy III Square 1.02 0.46 0.00 1.48
Common Knowledge Training Nintendo 1.46 0.00 0.00 1.46
Tamogotchi Connection: Corner Shop Bandai 1.20 0.14 0.10 1.44
Mario and Luigi: Partners in Time Nintendo 0.48 0.66 0.26 1.40
Pokemon Ranger Nintendo 0.74 0.61 0.00 1.35
Kirby Squeak Squad Nintendo 0.98 0.36 0.00 1.34
Dragon Quest Monsters Joker Enix 1.28 0.00 0.00 1.28
Mario Hoops 3 on 3 Nintendo 0.47 0.58 0.12 1.17
Yoshi Island 2 Nintendo 0.00 0.74 0.34 1.08
Love and Berry DS Collection Sega 1.01 0.00 0.00 1.01
albz74 lsite ktora przedstawiles dla mne iejst normalna i wiekszosc tytulow jest cudna ;P .
Deadeye no jak dla ciebie hardcore'owi gracze to 16-20-tolatki :P ktore poza gta nic nie widza to spoko :-]. Wiekszosc graczy ktorzy lubia gry mature nie sa jeszcze pelnoletni :P takie moje spostzezenei po tym co sie dzieje np u nas w kraju :d . Nie wiem jak reszta ale mnie malo obchodzi czy gra ma ciezki klimat ,czy sika krew i czy jest bardziej powazna :-] (czego wymagaja ci "hardcore'owi" gfracze xD) . Takie upodobania przeminely (wlasnie jak bylem nastolatkiem rajcowaly mnie ow produkcje :D) i teraz wymagam tego aby gra poprostu byla fajna ,inna i nie byl to kolejny super mature fps czy jakis slasher :P .
Zreszta jestem ciekaw kto jest bardziej hardcore'owy ;] koles grajacy od 20-tu lat w mariosa czy dzieciak rajcujacy sie gta na swojej super duper lanserskiej konsoli psp ktora mzoe sie pochwalic :-] .
Mr_Hyde - przecież wiadomo że to kwestia gustu :D O tym nie będziemy dyskutowali. Ja z większości tych gierek wyrosłem albo jeszcze jestem za młody :D
Kaczorowy -->
"No właśnie to nie ma sensu, bo przechodzenie drugi raz tego samego nie każdemu się podoba."
Po pierwsze, w niektórych przypadkach nie są to te same (w 100%) gry. Po drugie, fanom konkretnych serii nie przeszkadza chyba wielokrotne przechodzenie podobnych tytułów. Zresztą Nintendo często też się nie wysila, oferując bardzo zbliżone tytuły na nowszych platformach sprzętowych.
"Jasne że nie każdemu, ale milionom się podobają (Nintendogs, Mario Kart, itp)."
Nie dodałeś tylko, że głównie Japończykom. ;]
Generalnie wszystko się tu rozbija o specyfikę wydawanych na te platformy gier. Nabywcy PSP liczą przede wszystkim (wszystko oczywiście IMO :)) na tytuły z dużych konsol i wyśmienitą (jak na możliwości handheldów) grafikę. Fani NDS lubią proste i/lub japońskie gry (ew. nie-japońskie ale oryginalnie podane) i zależy im na takich bajerach jak chociażby drugi dotykowy ekranik. :) Tych drugich jest najwyraźniej (zdecydowanie) więcej.
Ja bym nie kupił PSP z prostego powodu - za duże i za drogie. Niedawno oglądałem obydwie konsolki i NDS jest znacznie bardziej zgrabne. A to, że w Polsce lepiej się sprzedaje PSP to mnie nie dziwi - łatwiej jest sobie na nią nagrać piraty...
>Polsce lepiej się sprzedaje PSP to mnie nie dziwi - łatwiej jest sobie na nią nagrać piraty...
to raczej na ds'a jest łatwiej i bezpieczniej.
i karty sd/cf sa o wiele tansze niz mstiki.
Hehe, to ciekawe że tańsza konsolka jest zawsze taka ładna i zgrabna :D I lepsza ! Gry fajniejsze itd
Tamagotchi Corner Shop ?
Wolę English for Adults :>
Sony po prostu przekonało się, że wysokie parametry techniczne nie są równoznaczne z sukcesem na rynku.
W segmencie henheldów od wielu lat rządzi Nintendo i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie zaszły jakieś spektakularne zmiany w tej kwestii.
po przeczytaniu nazwy komentarzy juz myslałem że na półki sklepowe trafiło Quo Vadis Hoffmana w wersji na płytki PSP
NFSV Fan - Sony po prostu przekonało się, że wysokie parametry techniczne nie są równoznaczne z sukcesem na rynku
chcesz powiedzieć że 20 milionów egzemplarzy w pierwszym podejściu na rynku handheldów to porażka ? Spójrz na listę gier z ponadmilionową sprzedażą na DS; Nintendo mogłoby wypuścić GBA w innej obudowie (hm, coś mi to mówi, tylko nie mogę sobie przypomnieć, co :D ) , gry i tak by poszły na takim sprzęcie, i pewnie i tak by sprzedało więcej gier i konsolek od kogokolwiek w tym segmencie.
W segmencie henheldów od wielu lat rządzi Nintendo i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie zaszły jakieś spektakularne zmiany w tej kwestii.
Dla mnie zabranie właśnie takiemu potentatowi na rynku handheldów jakim jest Nintendo przez debiutanta - sony, 1/3 tego rynku jest spektakularną zmianą.
Misiolo --> dzięi homebrewowi ta konsolka jest prawdizwym kombajnem emulatorskim mogę grać na niej w gry z kilkunastu konsol w tym z PS1, mogę oglądać na niej śmieszne filmiki zgrane z youtube'a, śmigać po sieci, słuchać muzy w mp3 lub z radia internetowego, czytać pdfy.
To samo możesz robić też na DS'ie.
No tu się trochę rozpędziłeś. Na NDSie nie zagrasz w gry z PS1 na pewno tez nie w gry z N64, z pozostałymi niewiem jak jest ale wątpię czy jest tam emulator Amigi na przykład. Z czytaniem pdfów i oglądaniem filmów - możliwe że też można ale komfort tych czynności jest zdecydowanie lepszy na PSP za względu na ekranik.
Dla mnie jeśli chodzi o gry na NDS to liczy się jedno słowo(a raczej 4)..... "Phoenix Wright:Ace Attorney" i PSP może się schować :), przegenialna gra, marzy mi się serial w klimatach Phoenix Wright'a. Kto posiada NDS chyba poprze moje zdanie :)
Pozdrawiam.
Moim zdaniem PSP odniosło sukces, bo jest to 1szy hanheld sony, natomiast nintendo ma wieloletnie "doswiadczenie" na tym polu. Tak samo bylo z xboxem 1, ktory byl de facto poligonem doswiadczalnym. Sprzedal się w nieco ponad 20mln egz, gdy PS2 w grubo ponad 100mln, teraz M$ nie popelnił tych samych błędów co przy 1szej konsoli i xbox 360 prawdopodobnie zrowna się z PS3 pod względem sprzedarzy, iloscą gier i exclusive'ow. Tak samo moze być z PSP2, ktory moze się okazac naprawde rewelacyjne i rewolucyjne ( o ile kiedykolwiek zostanie wydane) i wyprzedzic następnego handhelda ninny.