Przyszłość DotA w wykonaniu Blizzarda
Na znajdującą się obecnie w produkcji oficjalną modyfikację Blizzard DotA czekają tysiące graczy na całym świecie. W udzielonym naszemu serwisowi wywiadzie główny projektant StarCrafta II rzucił trochę światła na całe przedsięwzięcie.
Na znajdującą się obecnie w produkcji oficjalną modyfikację Blizzard DotA czekają tysiące graczy na całym świecie. W udzielonym naszemu serwisowi wywiadzie główny projektant StarCrafta II rzucił trochę światła na całe przedsięwzięcie.
Za kształt kontynuacji najpopularniejszego RTS-a wszechczasów odpowiadał Dustin Browder, który wcześniej maczał palce przy produkcji tytułów takich jak Command & Conquer: Red Alert 2, Command & Conquer: Generals raz serii Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Rozmowa koncentrowała się na tematyce modów do drugiego StarCrafta. Zapytany o wyskakujące obecnie jak grzyby po deszczu klony Defense of the Ancients odpowiedział: „Osobiście jestem wielkim fanem League of Legends i uważam, że to naprawdę wspaniała gra. W Blizzardzie rozpoczęliśmy tworzenie własnej doty na długo przed tym jak dowiedzieliśmy się, że ktokolwiek inny pracuje nad podobnym projektem. Mówiąc szczerze, myśleliśmy, że będzie fajnie ją zrobić, chcieliśmy ją zrobić, więc ją robimy. Mamy nadzieje, że nam się uda i gra spodoba się fanom”.
W kwestii możliwych przyszłych oficjalnych modyfikacji Bowder poinformował, że „Nie mamy w planach żadnej dużej porcji map, o których byście nie wiedzieli. Większość zespołu pracuje teraz nad mapą Blizzard DotA albo dodatkiem Heart of the Swarm. To obecnie nasze najważniejsze projekty, więc myślę, że nie zobaczycie wielu nowych modyfikacji po premierze tworzonej przez nas doty. Planujemy natomiast wydanie kilku dodatkowych map Wyzwań. Cześć z nich jest już gotowa do umieszczona w patchu, a nad kilkoma nadal pracujemy”
Niestety, pomimo wysiłków naszego redaktora nie udało mu się wycisnąć z Dustina Bowdera konkretnej daty premiery Blizzard DotA. Zamiast tego stwierdził „Obawiam się, że będę musiał odpowiedzieć wam odpowiedzią Blizzarda - when it’s done (kiedy będzie gotowy). Nadal ciężko nad nim pracujemy.”
Pełna wersja wywiadu została właśnie opublikowana na naszym serwisie. Poza przytoczonymi fragmentami poruszane były m.in. kwestie takie jak rozwój społeczności moderskiej zgromadzonej wokół StarCrafta II oraz zapowiadany sklepik z nowymi mapami fanowskimi. Zapraszam do lektury: