Project X - rośnie konkurencja dla Playerunknown's Battlegrounds
Brytyjskie studio Automaton pracuje nad nową taktyczną strzelaniną MMO. Ma ona zawierać tryb Battle Royale, który swoją skalą będzie przewyższał Playerunknown's Battlegrounds. Produkcja nosi roboczy tytuł Project X.
Ogromny sukces Playerunknown's Battlegrounds, jak i wcześniejsza spora popularność H1Z1: King of the Kill, sprawiły, że gry i dodatki oferujące tryb Battle Royale wyrastają jak grzyby po deszczu. Wystarczy wspomnieć o rozszerzeniu Smuggler's Run do GTA Online, w którym znajdziemy tryb Motor Wars, silnie inspirowany produkcją studia Bluehole. O podobnych dodatkach do swoich tytułów myśli również firma Ubisoft. Natomiast jeszcze tej jesieni światło dzienne ma ujrzeć The Darwin Project od Microsoftu. Mniejsze studia nie chcą być gorsze i również marzą o swoim własnym Battle Royale. Jednym z nich jest brytyjskie Automaton. Deweloperzy z tej firmy od 2015 roku pracują nad strzelaniną MMO, o roboczym tytule Project X, w której walczyć będzie mogło nawet 1000 graczy jednocześnie. Ostatnio twórcy ogłosili (via Eurogamer), że pojawi się w niej tryb Battle Royale. Ma on rozmachem przewyższać Playerunknown's Battlegrounds.
Według zapowiedzi, tryb ten ma umożliwić jednoczesną rywalizację nawet 400 graczy. Trafią oni na mapę o wymiarach 12 na 12 kilometrów (dla porównania, jedyna dostępna w Playerunknown's Battlegrounds plansza może pochwalić się rozmiarem 8 na 8 kilometrów) i przystąpią do walki, aż na placu boju pozostanie tylko jeden z nich. Omawiany rodzaj zabawy ma kłaść nacisk na rozwój bohatera, komunikację ze społecznością oraz „narrację opartą o działania graczy”.
Mapa w trybie Battle Royale w Project X ma być sporo większa od tej znanej z Playerunkown's Battlegrounds.
Project X i zawarty w nim tryb Battle Royale ma działać na CryEngine oraz wykorzystywać technologię SpatialOS, którą znajdziemy między innymi w grze Worlds Adrift. Ten opracowany przez brytyjską firmę Improbable system sprawia, że dany tytuł działa w chmurze, przez co twórcy mogą do maksimum wykorzystać moc silnika i serwerów. Dzięki niemu dzieło studia Automaton będzie mogło pochwalić się zaawansowaną symulacją świata i efektami na skalę niespotykaną dotąd w tego typu grach. Mowa tu chociażby o zniszczalnym otoczeniu, pożarach, pozostających na stałe śladach krwi, dynamicznej pogodzie czy zwierzętach przechadzających się po mapie. Wprowadzenie tych elementów ma w pełni zanurzyć graczy w doświadczeniu „bycia myśliwym lub zwierzyną”.
Project X ma zadebiutować w 2018 roku. Pierwsze testy powinny ruszyć wiosną. Więcej informacji na temat samej gry poznamy już w najbliższy czwartek. Wówczas twórcy wezmą udział w panelu Breaking Rules and Making Worlds: The Future of the MMO, zorganizowanym przy okazji rozpoczynającej się jutro w Birmingham imprezy EGX.