Project Scorpio z większą ilością pamięci dla twórców gier
Mike Ybarra z firmy Microsft ujawnił nowe informacje na temat Project Scorpio. Nowa odsłona Xboksa One pozwoli twórcom gier na wykorzystanie 9 GB z dostępnych 12 GB pamięci RAM. Wcześniej mówiono tylko o 8 GB. Z dodatkowych zasobów skorzystają nie tylko nowe produkcje, lecz wszystkie tytuły wydane na platformie Microsoftu
Jak co roku w czerwcu uwaga graczy skupia się na nadchodzących targach E3, tradycyjnie obiecujących masę materiałów ze znanych produkcji oraz zapowiedzi nowych tytułów. Trzeba jednak pamiętać, że gry nie będą jedyną atrakcją tegorocznej edycji bodajże najważniejszego wydarzenia branży. W trakcie imprezy doczekamy się też prezentacji Project Scorpio, czyli nowej wersji konsoli Xbox One. Urządzenie zobaczymy po raz pierwszy na konferencji Microsoftu, rozpoczynającej się w niedzielę o godzinie 23:00 czasu polskiego. Już wcześniej poznaliśmy pełną specyfikację nowej platformy, ale najwyraźniej pracownicy giganta z Redmond nie spoczęli na laurach. Mike Ybarra, wiceprezes ds. Xboksa i Windowsa w firmie Microsoft, poinformował na Twitterze o drobnej zmianie w stosunku do poprzednich informacji – system konsoli będzie korzystał nie z 4, lecz z 3 z 12 GB pamięci RAM, zostawiając pozostałe 9 GB do wykorzystania w grach. Dla przypomnienia – PlayStation 4 Pro pozwala twórcom na użycie jedynie 5 GB RAM z dostępnych 8 GB.
To z pewnością dobra informacja, ale czy ma duże znaczenie dla graczy? Zdaniem Ybarry – jak najbardziej, i to nie tylko w związku z deklarowanym wsparciem dla rozdzielczości 4K. W kolejnym wpisie ujawnił, że jeśli jakiś tytuł nie będzie używał całej pamięci, to pozostałe zasoby będzie można wykorzystać jako pamięć podręczną cache. Wśród korzyści takiego rozwiązania ma być m.in. przyśpieszenie czasów ładowania. Wypada wspomnieć, że serwisowi Eurogamer udało się uzyskać oficjalne potwierdzenie, że dotyczy to wszystkich tytułów wydanych na Xboksa One, a nie tylko tych dostosowanych pod Scorpio.