autor: Michał Zegar
Project Ferocious wygląda jak Crysis z dinozaurami; zobacz gameplay
W sieci pojawiła się kompilacja gameplayu z nadchodzącej strzelanki Project Ferocious. Gra czerpie garściami z pierwszej odsłony serii Crysis. Przyjdzie nam się w niej zmierzyć z dinozaruami na wyspie rodem z filmu Jurassic Park.
W październiku 2020 roku deweloper o pseudonimie OMYOG zapowiedział grę FPS o nazwie Project Ferocious (pracował nad nią wtedy już od przeszło dwóch lat). Jej styl wizualny i rozgrywka zostały zainspirowane pierwszą częścią Crysisa.
Od czasu zapowiedzi OMYOG co jakiś czas prezentował na swoim Twitterze materiały z postępów nad grą. Kilka dni temu youtuber o pseudonimie MathChief zebrał je razem w jedno wideo prezentujące gameplay z Project Ferocious (możecie obejrzeć je poniżej).
„…ale czy uciągnie Project Ferocious?”
Project Ferocious powstaje na silniku Unity i już teraz przyciąga uwagę szczegółową oprawą graficzną, a zwłaszcza destrukcją otoczenia. Akcja gry została osadzona na tajemniczej wyspie inspirowanej filmem King Kong. Przyjdzie nam na niej zmierzyć się zarówno z ludzkimi przeciwnikami, jak i dinozaurami. W steamowym opisie gry czytamy:
Opowieści o morskich potworach i zaginionych marynarzach wspominają o gęstej, tajemniczej mgle na Oceanie Pacyficznym. Sygnał SOS od grupy zaginionych dziennikarzy śledczych prowadzi cię w sam jej środek, gdzie znajdujesz tropikalną wyspę w miejscu, w którym nie powinno nic być.
Wrogie siły chcą za wszelką cenę utrzymać to miejsce w tajemnicy (…). Eksploruj wyspę, zjeżdżając po stromych klifach, odkrywając podwodne jaskinie i próbując ukryć się przed przerażającymi stworzeniami zamieszkującymi ten zaginiony świat.
Pojazdy i zniszczalne środowisko
W Project Ferocious ma czekać na nas bogaty wybór broni palnej, którą będziemy mogli modyfikować, a także wiele środków transportu (lądowych oraz morskich) i zniszczalne środowisko (w tym roślinność, co zostało przedstawione na tym wideo).
W trakcie wymian ognia broń będzie mogła się zaciąć, a pociski rykoszetować od niektórych powierzchni. Choć Project Ferocious nie należy do gatunku survivali, uświadczymy w niej system craftingu (np. bandaży) oraz zarządzania własnym obozowiskiem.
MathChief, który skontaktował się z OMYOG-iem, zapowiada, że historię wyspy poznamy głównie poprzez eksplorację świata. Jednak nie zabraknie też klasycznych sposobów prowadzenia narracji, np. poprzez scenki przerywnikowe.
Data premiery i platformy
Project Ferocious powinien ukazać się w ciągu następnych 12 miesięcy na PC-tach, a także konsolach Xbox Series X/S oraz PS5 (a według informacji z zeszłego roku również na PS4 i Xboxie One).