autor: Maciej Myrcha
Problemy ze znikającymi Gamertagami rozwiązane?
Przedwczoraj informowaliśmy Was o problemach niektórych użytkowników Xboxów 360 – jeśli gracz powiązał swój Live ID z kontem mailowym, które zostało skasowane z różnych względów (przykładowo nieaktywność przez określony czas), Gamertag skojarzony z tym kontem również był automatycznie usuwany.
Przedwczoraj informowaliśmy Was o problemach niektórych użytkowników Xboxów 360 – jeśli gracz powiązał swój Live ID z kontem mailowym, które zostało skasowane z różnych względów (przykładowo nieaktywność przez określony czas), Gamertag skojarzony z tym kontem również był automatycznie usuwany. Rzeczniczka Microsoftu wyjaśniła wówczas, iż nie ma możliwości odzyskania m.in. punktów czy achievmentów, a firma stara się rozwiązać ten problem.
Wygląda na to, że słów na wiatr gigant z Redmond w tym przypadku nie rzucił (jeśli chodzi o obietnicę rozwiązania problemu), a w sieci pojawiło się kolejne oświadczenie w tej sprawie: „Obecnie pracujemy nad uaktualnieniem, które pozwoli na powiązanie Gamertaga z nowym Windows Live ID. Xbox LIVE Gamertag jest utracony bezpowrotnie tylko w przypadku, gdy związany z nim Live ID został zdezaktywowany, a sam Gamertag został usunięty z konsoli.” Oznacza to, ni mniej, ni więcej, iż gracze mają jeszcze szanse na odzyskanie swoich Gamertagów.
Swoją drogą jest to ciekawa zmiana postawy Microsoftu, który jeszcze przed dwoma dniami zapewniał, iż nie da się tego zrobić, a jako rozwiązanie proponował stworzenie nowego konta.