Premiera The Shadow Sun - epickiego mobilnego cRPG od autorów Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate
Zespół Ossian Studios wypuścił na iOS swój pierwszy mobilny projekt. Jest nim epickie cRPG The Shadow Sun, osadzone w świecie zainspirowanym opowiadaniami o przygodach Conana Barnbrzyńcy.
Nadszedł dzień, na który fani mobilnych gier roleplaying czekali od dawna. Po długich czterech latach produkcji do sprzedaży na App Store trafiła gra The Shadow Sun. Za projektem stoi studio Ossian, czyli zespół, który wcześniej opracował pecetowe Neverwinter Nights: Darkness over Daggerford oraz Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate.
The Shadow Sun to potężna gra, z kampanią na kilkadziesiąt godzin, własnym unikalnym światem i imponującym wykonaniem technicznym. Z tego powodu nie dziwi wysoka jak na produkcje mobilne cena 6,99 euro, czyli w przeliczeniu około 29 zł.
Pierwsze recenzje są pochlebne i wydaje się, że autorom uda się spełnić pokładane w projekcie nadzieje. Na rynku jest już kilka dobrych cRPG-ów stricte mobilnych (na myśl przychodzi zwłaszcza seria Ravensword), ale wszystkie one nie były zbyt ambitnymi produkcjami i ich twórcy zadowalali się raczej odtwarzaniem tego, co wcześniej dokonali na pecetach inni deweloperzy. The Shadow Sun jest inne i jest to tytuł, którego mogą nam pozazdrościć gracze komputerowi i konsolowi.
Najbardziej unikalnym elementem gry jest świat. Zamiast zaoferować nam oklepane tolkienowskie fantasy autorzy postawili na bardziej dzikie klimaty, wzorowane na krainie Hyborea z serii opowiadań o przygodach Conana Barbarzyńcy. Wzbogacone to zostało kosmicznymi potwornościami zainspirowanymi twórczością mistrza horroru H.P. Lovecrafta. Do uniwersum The Shadow Sun przed wiekami przybyła mackowata bestia o niewyobrażalnych rozmiarach, które rozpoczęła pożeranie słońca. Początkowo jedynym efektem tego były cienie na powierzchni gwiazdy, ale w momencie rozpoczęcia kampanii na powierzchnię planety przybywa magiczna plaga i to zadaniem graczy będzie jej powstrzymanie.
The Shadow Sun to klasyczne cRPG z trójwymiarową grafiką. Gra nie posiada w pełni otwartego świata, ale za to pozwala na dużą swobodę w przechodzeniu kampanii, a wiele zadań na liczne alternatywne rozwiązania. Główny bohater może być wojownikiem, łotrzykiem lub magiem, a w podczas przygody towarzyszy mu kilku kompanów. System walki wzorowany jest na rozwiązaniach z Wiedzmina 2 i opiera się bardziej na zręczności grającego niż statystykach jego postaci.