Premiera kosmicznej strategii Sword of the Stars II: The Lords of Winter
Dzisiaj do dystrybucji trafiła strategia kosmiczna 4X Sword of the Stars II: The Lords of Winter.
Mamy dobre wieści dla fanów kosmicznych strategii 4X. Dzisiaj do sprzedaży trafiła najbardziej oczekiwana tegoroczna gra tego typu, czyli Sword of the Stars II: The Lords of Winter.
Gra dostępna jest w dystrybucji elektronicznej w cenie 39,99 euro, czyli w przeliczeniu za około 170 złotych.
- Sword of the Stars II na Steam
- Sword of the Stars II na Gamersgate
Na razie nie wiemy czy jakikolwiek rodzimy dystrybutor podejmnie się wydania tej gry w naszym kraju. Pierwsza część ukazała się u nas dzięki firmie PLAY, choć ograniczyła się ona tylko do wersji podstawowej i pominęła późniejsze dodatki. Jednocześnie produkcja Sword of the Stars II została sfinansowana przez szwedzkie Paradox Interactive, a jego tytuły najczęściej wydane w Polsce Cenega. Niestety, oficjalnej deklaracji ze strony jakiegokolwiek polskiego dystrybutora brak, dlatego fani serii powinni poważnie rozważyć zakup w dystrybucji elektronicznej.
Sword of the Stars II: The Lords of Winter to kontynuacja udanej strategii kosmicznej 4X z 2006 roku. Gra należy do podgatunku określanego mianem 4X, czyli Xplore, eXpand, eXploit, eXterminate (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja). Obejmujemy dowództwo nad jedną z kosmicznych ras (wśród których znajdują się też ludzie) i naszym zadaniem jest stworzenie wielkiego galaktycznego imperium. W tym celu wpierw trzeba wysłać ekspedycje w poszukiwaniu bogatych w surowce systemów, a następnie założyć tam kolonie. Zdobyte środki inwestujemy następnie w rozwój gospodarki i nauki oraz budowę floty statków kosmicznych. Konieczne jest też dbanie o stosunki dyplomatyczne, a ostatecznie prędzej czy później czeka nas również wojna. Fabuła obraca się tym razem wokoło powrotu Suul’ka; pradawnej rasy, która przez część mieszkańców galaktyki uznawana jest za bóstwa.
Sword of the Stars II: The Lords of Winter wypródukowało to sam zespół co część pierwszą, czyli Kerberos Productions. Studio to założone zostało przez byłych pracowników firmy Barkin Dog Studios, która stworzyła Homeworld: Cataclysm.