autor: Bartosz Woldański
Prace nad grą 1666 wstrzymane
Firma Ubisoft zakomunikowała, że prace nad grą zatytułowaną 1666 zostały zawieszone. Prawa do marki wykupiono wraz ze studiem THQ Montreal na początku bieżącego roku.
Yves Guillemot, prezes koncernu Ubisoft, poinformował o wstrzymaniu prac nad 1666 na spotkaniu inwestorów, podczas którego firma ujawniła wyniki finansowe za ostatni rok fiskalny – więcej na ten temat przeczytacie pod tym adresem. Informację tę podano publicznie już po rozstaniu się (ponownie) z Patrice’em Desiletsem, producentem trzymającym pieczę nad projektem w THQ Montreal, studiu nabytym przez Ubisoft w styczniu tego roku.
„Po przeszło dwóch miesiącach dyskusji z Patrice’em Desiletsem, nie mogliśmy dojść do porozumienia w sprawie wspólnej wizji produkcji oraz zarządzenia zespołem deweloperskim. W związku z czym nasza współpraca zakończyła się i wstrzymaliśmy prace nad 1666 na czas nieokreślony” – tłumaczy Guillemot.
Warto przypomnieć, że burzliwa historia Patrice’a oraz Ubisoftu ciągnie się już od paru lat. Dyrektor kreatywny marki Assassin’s Creed opuścił szeregi wspomnianego wydawcy w 2010 roku, by chwilę później dołączyć do nowo utworzonego studia firmy THQ w Montrealu. Po trzech latach deweloper został wykupiony przez Ubisoft i Desilets powrócił na stare śmieci.
Tak naprawdę do czasu ogłoszenia bankructwa przez koncern THQ nie wiedzieliśmy w ogóle, nad czym Patrice pracował. Ujawniono de facto jedynie nazwę roboczą gry (1666) i przypuszczano, że jej akcja mogłaby rozgrywać się w historycznym okresie Wielkiego Pożaru Londynu, który miał miejsce w tytułowym roku. Nie zdradzono również, na jakie platformy sprzętowe planowano tytuł wydać. Teraz, po zawieszeniu projektu, prawdopodobnie nie dowiemy się więcej szczegółów na ten temat.
Pikanterii tej sprawie dodaje to, że Desilets ze studiem Ubisoft pożegnał się za drugim razem w dość niemiły sposób. Były producent Assassin’s Creed ogłosił, iż został wyrzucony i zamierza walczyć z francuskim koncernem o swoje prawa i tym samym o grę 1666. Pozostaje czekać na rozwój wypadków.
Na koniec warto nadmienić, że w 2013 roku Ubisoft ogłosi dwie nowe produkcje. Jedna z nich będzie reprezentować świeżą markę.
Patrice Desilets to producent gier wideo, znany przede wszystkim z cyklu Assassin’s Creed. Pracował jednak także nad takimi tytułami jak Hype: the Time Quest (1999), Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield (2003), Prince of Persia: The Sands of Time (2003) czy, po przejściu do THQ Montreal, właśnie nad tajemniczym projektem 1666. Nie uchodzi uwadze, że najdłużej związany był z francuskim gigantem Ubisoft, gdzie pełnił przed pierwszym odejściem z firmy funkcję dyrektora kreatywnego marki Assassin’s Creed, a dokładnie pierwszych dwóch części i ze skromnym wkładem w prace nad kolejną odsłoną – Brotherhood (2010).