Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 stycznia 2006, 08:51

Poznaj historię Apogee Software w serii wywiadów

Zapewne nie wszyscy czytelnicy naszego serwisu pamiętają o Apogee Software – niezwykle popularnej firmie, która na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych trudniła się produkcją i dystrybucją znakomitych gier zręcznościowych. Dziś studio to znane jest pod nazwą 3D Realms, słynącą głównie z tego, że od lat nie może poradzić sobie z ukończeniem prac nad programem Duke Nukem Forever...

Zapewne nie wszyscy czytelnicy naszego serwisu pamiętają o Apogee Software – niezwykle popularnej firmie, która na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych trudniła się produkcją i dystrybucją znakomitych gier zręcznościowych. Dziś studio to znane jest pod nazwą 3D Realms, słynącą głównie z tego, że od lat nie może poradzić sobie z ukończeniem prac nad programem Duke Nukem Forever...

Poznaj historię Apogee Software w serii wywiadów - ilustracja #1
Jim Narwood i John Galt (głos Lo Wanga z Shadow Warrior).

Aby wyjść naprzeciw fanom starszych tytułów sygnowanych logiem Apogee Software, na łamach oficjalnej strony 3D Realms rozpoczęto publikację serii wywiadów ze znanymi twórcami gier video, którzy przed laty aktywnie wspomagali firmę. Na pierwszy ogień poszedł Jim Narwood, jeden ze współautorów Shadow Warrior, a także główny projektant gry Bio Menace – wydanej przed świętami Bożego Narodzenia jako freeware (vide news z 27 grudnia 2005 roku). Narwood obecnie pracuje w koncernie Electronic Arts.

Autorzy obiecują, że idea wywiadów będzie kontynuowana w kolejnych tygodniach. Rozmowy z wybranymi projektantami ukazywać się będą na łamach serwisu w poniedziałki. Z pewnością temat wart jest uwagi, gdyż wypowiedzi autorów często odwołują się do nieznanych faktów z życia firmy Apogee Software.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej