autor: Mateusz Kądziołka
Portal 2 identyczny na wszystkich platformach?
We wczorajszym wywiadzie dla serwisu The Gaming Liberty Chet Faliszek – współtwórca scenariusza do Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two i Portal – rzucił nieco światła na konsolowe wersje najnowszej iteracji serii Portal.
We wczorajszym wywiadzie dla serwisu The Gaming Liberty Chet Faliszek – współtwórca scenariusza do Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two i Portal – rzucił nieco światła na konsolowe wersje najnowszej iteracji serii Portal.
Pracownik studia Valve przede wszystkim chciał sprostować słowa Gabe’a Newela, który jeszcze podczas targów E3 2010 mówił o tym, że wersja na konsolę Sony będzie najlepsza. Faliszek zapewniał, że wersje na Xbox 360 jak i PlayStation 3 nie będą się różnić między sobą pod względem mechaniki gry. Posiadacze konsoli Microsoftu nie uświadczą niestety międzyplatformowej rozgrywki, którą cieszyć się będą użytkownicy konsoli Sony, PC oraz Maców. Dodatkowo, wyżej wymienione platformy, będą otrzymywać wszelkie uaktualnienia z większą częstotliwością niż Xbox 360.
Użytkownicy konsoli Microsoftu mogą jednak spać spokojnie – wszystkie potrzebne łatki będą dostępne również na ich platformie. Faliszek zapewniał, że system ich dystrybucji będzie przypominać ten, który z sukcesami został zastosowany w konsolowej wersji Left 4 Dead.
Również, w związku z tym, że wersja dedykowana PlayStation 3 będzie obsługiwać będzie system Steam, stany zapisu gry będą mogły być przechowywane na zewnętrznych serwerach. Tym samym, będziemy mogli skorzystać z konsoli u znajomego by w kontynuować naszą przygodę od miejsca, w którym ostatnio skończyliśmy.
Przypominamy, że Portal 2 pojawi się w Europie już 22 kwietnia 2011 roku na wszystkich platformach jednocześnie. Dodatkowo nabywcy tytułu w wersji Blu-ray dostaną potrójną grę (PS3/PC/Mac) w cenie jednej.