autor: Szymon Liebert
Polski Sniper: Ghost Warrior sprzedał się w nakładzie 2 milionów egzemplarzy
Firma City Interactive poinformowała o świetnej sprzedaży swojej gry Sniper: Ghost Warrior. Strzelanka o tytułowym snajperze sprzedała się w nakładzie przekraczającym 2 miliony egzemplarzy. To spory sukces, bo mało która produkcja osiąga takie wyniki.
Polska strzelanka Sniper: Ghost Warrior sprzedała się w nakładzie 2 milionów egzemplarzy. Poinformowała o tym firma City Interactive, która wyprodukowała i wydała grę w wersji na pecety oraz konsole (najpierw Xbox 360, a później także PlayStation 3). To spory sukces nie tylko jak na rodzimą produkcję. Taki wynik osiąga bowiem niewiele gier.
„Jestem dumny, że przekroczyliśmy magiczny próg dwóch milionów egzemplarzy. Jest to duże osiągnięcie, które sprawia, że rosną nasze aspiracje, co do sprzedaży kolejnych gier”, powiedział Marek Tymiński, szef City Interactive. Sniper: Ghost Warrior został wydany w czerwcu 2010 roku na pecetach i Xboksie 360. Niecały rok później otrzymali go też posiadacze PlayStation 3.
W związku z tak dużą popularnością gry, firma City Interactive ma ambitne plany na 2012 rok – otrzymamy takie tytuły jak Enemy Front, czyli strzelankę szykowaną przy wsparciu Stuarta Blacka oraz symulator Combat Wings: The Great Battles of World War II. W produkcji znajduje się też Sniper: Ghost Warrior 2, który ma spore szanse powtórzyć lub przebić sukces pierwowzoru.
Sniper: Ghost Warrior może nie być najlepszą grą dostępną na rynku, ale jak widać nie jest to potrzebne do osiągnięcia wysokiej sprzedaży. W czym kryje się sekret jego twórców? Zapewne w znalezieniu odpowiedniej tematyki, dobrej sieci dystrybucyjnej i sprawnym marketingu. Dzięki tej produkcji City Interactive zmienia swój profil i wkracza na rynek większych produkcji.