autor: Marek Grochowski
Płatny multiplayer w Lumines Live
Posiadacze PSP w ubiegłym roku otrzymali od UbiSoftu grę logiczną o nazwie Lumines, stanowiącą rozbudowany klon Tetrisa. Okazję do zarobienia pieniędzy natychmiast wyczuł Microsoft, który zaprosił producentów tytułu, studio Q Entertainment, do stworzenia specjalnej edycji gry na X360, którą można by odpłatnie ściągnąć za pomocą usługi Xbox Live Marketplace.
Posiadacze PSP w ubiegłym roku otrzymali od UbiSoftu grę logiczną o nazwie Lumines, stanowiącą rozbudowany klon Tetrisa. Okazję do zarobienia pieniędzy natychmiast wyczuł Microsoft, który zaprosił producentów tytułu, studio Q Entertainment, do stworzenia specjalnej edycji gry na X360, którą można by odpłatnie ściągnąć za pomocą usługi Xbox Live Marketplace.
Pomysł na pozór całkiem zwyczajny zaczął niedawno wywoływać wiele kontrowersji. Oto bowiem Tetsuya Mizuguchi, główny kreator Lumines Live ogłosił, że poszczególne komponenty gry sprzedawane będą oddzielnie. Za podstawowy tryb singleplayer będziemy zmuszeni wyłożyć 15 dolarów. Chcąc powalczyć ze znajomymi za pośrednictwem sieci, odchudzimy swoje konto o kolejną sumę.
Podzielenie gry na kilka odrębnych części ściąga na jej developerów falę krytyki. Jeżeli wspomnimy jeszcze o płatnych tłach do plansz i opcji kupowania utworów muzycznych, staniemy przed serią niekończących się transakcji. Q Entertainment tłumaczy się, że dzięki swoim zabiegom zyska szansę na sukcesywne rozwijanie Lumines Live. Większość obserwatorów jest jednak zdania, że chodzi tu tylko i wyłącznie o szybki zarobek.