Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2023, 11:21

autor: Kamil Kleszyk

Phil Spencer apeluje o zaprzestanie „dzielenia graczy i twórców”

Szef marki Xbox, Phil Spencer, wykorzystał 12. doroczną galę New York Game Awards, aby skierować kilka słów do producentów gier.

Źródło fot. Flickr, eVRydayVR, Unsplash, Samsung Memory
i

Niedawno odbyła się doroczna gala New York Game Awards, na której przyznano szereg branżowych nagród. Jednym z laureatów został szef marki Xbox – Phil Spencer. Odbierając statuetkę dla „Legendy Branży”, Amerykanin wygłosił przemówienie, w którym wezwał firmy produkujące gry do jedności. Jego zdaniem najważniejszą kwestią w branży jest to, by dostarczała ona radość graczom, a nie dzieliła ich.

Dzisiaj – jako twórcy, jako liderzy, jako budowniczowie świata – naszym najważniejszym zadaniem jest inspirowanie i rozsiewanie radości. Każda z setek gier, które gracze mają na wyciągnięcie ręki dziś i jutro, jest wizytówką radości.

Halo, God of War, Vampire Survivors, Świnka Peppa – duże gry, małe gry, gry mobilne, indie – każda z nich została zaprojektowana, by dostarczyć radości w naszym życiu, aby zachęcić ludzi do mówienia o radości i dzielenia się nią.

My, wszyscy tu dziś obecni, wszystkie nasze zespoły na całym świecie, jesteśmy za to odpowiedzialni, za rozgłaszanie tej radości – powiedział (via VGC).

Zdaniem Spencera gry zapewniają wiele pozytywnych doświadczeń, którymi należy się dzielić – niezależnie czy chodzi o graczy, czy twórców. Szef Xboksa stwierdził, że tylko odpowiednie działania pozwolą wnieść do naszej, jakże trudnej rzeczywistości, wiele radości.

Nasi twórcy, którzy odważnie dzielą się swoim spojrzeniem na świat, szczególnie w czasach wszechobecnej krytyki i cancel culture. Nasi gracze, którzy spędzają czas przy naszych grach, aby zrelaksować się i poprawić swoje życie. Również liderzy biznesu – jesteśmy wezwani do odwagi, aby chronić i pielęgnować tę zbiorową radość. Jesteśmy wezwani do pielęgnowania tych doświadczeń, tworzenia ich i rozwijania.

Odwróćmy się od dzielenia graczy i twórców, zwróćmy się ku sobie, ponieważ wspólnie rozwijamy i wzmacniamy radość. Na to pozwalają gry – dodał Spencer.

Nie ma wątpliwości, że wypowiedź Spencera jasno odnosi się do sporu pomiędzy Microsoftem a Sony oraz obaw organów regulacyjnych i niektórych producentów co do przejęcia Activision Blizzard przez giganta z Redmond. Czy, nie ukrywajmy, piękne słowa Spencera wywrą zamierzony wpływ na twórców i urzędników? Odpowiedź na to pytanie poznamy w kolejnych miesiącach.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej