Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2005, 07:20

Petroglyph stworzy nowego RTS-a dla koncernu SEGA

Do premiery debiutanckiej gry firmy Petroglyph o nazwie Star Wars: Empire at War zostało co prawda sporo czasu, ale byli pracownicy Westwood Studios nie będą narzekać na brak zajęć. Twórcami takich hitów jak Dune II: The Building of a Dynasty czy cyklu Command & Conquer zainteresował się bowiem koncern SEGA. Pierwszym owocem współpracy będzie (a jakże!) strategia czasu rzeczywistego.

Do premiery debiutanckiej gry firmy Petroglyph o nazwie Star Wars: Empire at War zostało co prawda sporo czasu, ale byli pracownicy Westwood Studios nie będą narzekać na brak zajęć. Twórcami takich hitów jak Dune II: The Building of a Dynasty czy cyklu Command & Conquer zainteresował się bowiem koncern SEGA. Pierwszym owocem współpracy będzie (a jakże!) strategia czasu rzeczywistego.

O zawartym porozumieniu wiadomo na razie tyle, że dotyczy ono gry z gatunku RTS osadzonej w klimacie science-fiction i opartej o zupełnie nową markę. Trud przygotowania programu zostanie zrzucony na barki weteranów z Petroglyph. Koncern SEGA zajmie się finansowaniem projektu oraz dystrybucją finalnej wersji gry. Szczegółowe informacje dotyczące tego produktu zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Petroglyph stworzy nowego RTS-a dla koncernu SEGA - ilustracja #1

Petroglyph to firma założona przez byłych pracowników Westwood Studios, którzy na swoim koncie mają mnóstwo znakomitych produkcji, m.in. pierwsze dwie odsłony cyklu Eye of the Beholder, Dune II: The Building of a Dynasty,a także serię Command & Conquer. Biorąc pod uwagę dotychczasowy dorobek członków studia, można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że w dziedzinie RTS-ów są jedną z najbardziej doświadczonych grup istniejących na rynku. Wie o tym doskonale koncern LucasArts, który do produkcji Star Wars: Empire at War wytypował właśnie firmę Petroglyph.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej