Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lutego 2011, 10:01

autor: Adrian Werner

Pecetowe Assassin's Creed: Brotherhood tylko z DirectX 9

Kolejne części Assassin’s Creed wypuszczane są na PC wiele miesięcy po wersjach konsolowych i najnowsza odsłona, czyli Brotherhood nie jest wyjątkiem. W ramach rekompensaty za dłuższy czas oczekiwania obiecano fanom wyraźne ulepszenia w porównaniu z edycjami na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Nowy wywiad z twórcami rzucił trochę światła na to, czego możemy się spodziewać po wydaniu pecetowym.

Kolejne części Assassin’s Creed wypuszczane są na PC wiele miesięcy po wersjach konsolowych i najnowsza odsłona, czyli Brotherhood nie jest wyjątkiem. W ramach rekompensaty za dłuższy czas oczekiwania obiecano fanom wyraźne ulepszenia w porównaniu z edycjami na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Nowy wywiad z twórcami rzucił trochę światła na to, czego możemy się spodziewać po wydaniu pecetowym.

Pecetowe Assassin's Creed: Brotherhood tylko z DirectX 9 - ilustracja #1

Według członków zespołu Ubisoft Montreal wypuszczanie wersji pecetowych w późniejszym terminie pozwala im na lepsze ich dopracowanie. W przypadku Assassin's Creed II dodatkowych kilka miesięcy cyklu produkcyjnego zaowocowało zmianami w silniku graficznym umożliwiającymi pełniejsze wykorzystanie mocy zaawansowanych układów graficznych, które można znaleźć we współczesnych pecetach. Brotherhood zbudowano w oparciu o tę samą technologię, więc tym razem zamiast zajmować się optymalizacją twórcy mogli się skoncentrować na ulepszaniu warstwy wizualnej edycji komputerowej. Niestety, trochę ciężko dać do końca wiarę w te zapewnienia, ponieważ ujawniono również, że gra będzie obsługiwała jedynie DirectX 9. Podczas produkcji pierwszego Assassin's Creed eksperymentowano co prawda z DX10, ale rezultaty nie były zachwycające. Dlatego podjęto decyzję o skoncentrowaniu się w pełni na starszej wersji bibliotek.

Bardziej pozytywną nowiną jest fakt, że pecetowe Assassin's Creed: Brotherhood wspierać będzie technologię trójwymiarową 3DVision oraz umożliwiające wykorzystanie wielu monitorów Eyefinity. Opracowano też nowy system generowana cieni, który ma zwiększyć ich jakość wizualną. Ponadto, możemy spodziewać się obecności typowych pecetowych dodatków takich jak wyższe rozdzielczości, wygładzanie krawędzi, szybsze ładowania poziomów czy zwiększona ilości wyświetlanych klatek na sekundę.

Pecetowe Assassin's Creed: Brotherhood tylko z DirectX 9 - ilustracja #2

Na koniec przypomnijmy, że premiera pecetowej wersji Assassin's Creed: Brotherhood zapowiadana jest na marzec tego roku. Zainteresowanych grą odsyłamy do opublikowanych na naszym serwisie materiałów poświęconych wersjom konsolowym.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej