autor: Kamil Ostrowski
PayPal przygląda się płatnościom dokonywanym przez graczy
Firma PayPal obsługująca płatności internetowe, opublikowała interesujący raport poświęcony transakcjom dokonywanym przez graczy.
PayPal, jedna z największych firm obsługujących płatności internetowe, opublikowała interesujący raport, w którym przygląda się transakcjom dokonywanym przez miłośników elektronicznej rozrywki.
PayPal przyjrzał się wydatkom swoich klientów-graczy i podzielił ich na trzy rodzaje: MMO, społecznościowców (ang. social) oraz graczy casualowych. Wyniki okazały się być całkiem interesujące.
Jeżeli chodzi o ilość miesięcznie wydawanej gotówki, to wciąż prowadzą gracze MMO. 27% z nich przeznacza na swoje hobby ponad 50 dolarów miesięcznie. Taki wynik osiąga 9% społecznoścowców oraz 22% graczy casualowych. Przeciętny fan MMO poświęca na grę 22 godziny w tygodniu. Społecznościowiec 16 godzin, natomiast gracz casualowy 8 godzin.
Interesujące są także inne liczby: aż 12 milionów graczy w Ameryce Północnej płaci regularnie za wirtualne dobra w grach społecznościowych, takich jak FarmVille. Dystrybucja elektroniczna w tego typu produkcjach wygeneruje w 2011 roku ponad miliard dolarów obrotu w samych Stanach Zjednoczonych.
Raport powstał w 2010 roku i stworzony został przez firmę Inside Network.