autor: Szymon Liebert
Nowy Medal of Honor wykorzysta dwa silniki graficzne
Firma Electronic Arts zapowiadając powrót marki Medal of Honor wypowiedziała wojnę konkurencyjnemu Call of Duty: Modern Warfare. Twórcy najwyraźniej wzięli sobie do serca takie podejście, bo w produkcji gry wykorzystują aż dwa silniki graficzne, z których jeden zobaczymy w kampanii solowej a drugi w rozgrywce sieciowej.
Firma Electronic Arts zapowiadając powrót marki Medal of Honor wypowiedziała wojnę konkurencyjnemu Call of Duty: Modern Warfare. Twórcy najwyraźniej wzięli sobie do serca takie podejście, bo w produkcji gry wykorzystują aż dwa silniki graficzne, z których jeden zobaczymy w kampanii solowej a drugi w rozgrywce sieciowej.
Informację o dwóch silnikach graficznych, które zobaczymy we współczesnym Medal of Honor można odczytać z kolejnych wpisów na oficjalnym kanale Twitter produkcji (medalofhonor). Wiemy więc, że w kampanii solowej zobaczymy możliwości mocno eksploatowanej technologii Unreal Engine 3. Niedawny zwiastun gry został wykonany przy użyciu tego silnika.
Twórcy szybko wyjaśnili wątpliwości graczy, które wzbudziła powyższa krótka wiadomość. Okazuje się, że multiplayer w Medal of Honor będzie bazował na autorskiej technologii EA Dice, czyli Frostbite, znanej przede wszystkim z serii Battlefield: Bad Company. Tego typu podejście jest oczywiście dość oryginalne, bo zwykle autorzy pracują na jednym silniku.
Wydaje się oczywiste, że jest to z wiązane z podzieleniem pracy między dwa studia (EA Los Angeles - single player, EA Dice - multiplayer). Cechą charakterystyczną silnika Frostbite jest łatwa implementacja elementów, które mogą ulec destrukcji, więc może stanie się ona ważną częścią sieciowej zabawy w Medal of Honor.