Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2010, 07:36

autor: Szymon Liebert

Nowy Medal of Honor wykorzysta dwa silniki graficzne

Firma Electronic Arts zapowiadając powrót marki Medal of Honor wypowiedziała wojnę konkurencyjnemu Call of Duty: Modern Warfare. Twórcy najwyraźniej wzięli sobie do serca takie podejście, bo w produkcji gry wykorzystują aż dwa silniki graficzne, z których jeden zobaczymy w kampanii solowej a drugi w rozgrywce sieciowej.

Firma Electronic Arts zapowiadając powrót marki Medal of Honor wypowiedziała wojnę konkurencyjnemu Call of Duty: Modern Warfare. Twórcy najwyraźniej wzięli sobie do serca takie podejście, bo w produkcji gry wykorzystują aż dwa silniki graficzne, z których jeden zobaczymy w kampanii solowej a drugi w rozgrywce sieciowej.

Informację o dwóch silnikach graficznych, które zobaczymy we współczesnym Medal of Honor można odczytać z kolejnych wpisów na oficjalnym kanale Twitter produkcji (medalofhonor). Wiemy więc, że w kampanii solowej zobaczymy możliwości mocno eksploatowanej technologii Unreal Engine 3. Niedawny zwiastun gry został wykonany przy użyciu tego silnika.

Nowy Medal of Honor wykorzysta dwa silniki graficzne - ilustracja #1

Twórcy szybko wyjaśnili wątpliwości graczy, które wzbudziła powyższa krótka wiadomość. Okazuje się, że multiplayer w Medal of Honor będzie bazował na autorskiej technologii EA Dice, czyli Frostbite, znanej przede wszystkim z serii Battlefield: Bad Company. Tego typu podejście jest oczywiście dość oryginalne, bo zwykle autorzy pracują na jednym silniku.

Wydaje się oczywiste, że jest to z wiązane z podzieleniem pracy między dwa studia (EA Los Angeles - single player, EA Dice - multiplayer). Cechą charakterystyczną silnika Frostbite jest łatwa implementacja elementów, które mogą ulec destrukcji, więc może stanie się ona ważną częścią sieciowej zabawy w Medal of Honor.