Nowe szaty New Cycle na Unity 6. Survivalowy city builder rozwija się we wczesnym dostępie
City builder New Cycle wkrótce przejdzie duże zmiany. Starzy gracze powinni wrócić do gry, a nowi gracze mają teraz świetny pretekst do rozpoczęcia rozgrywki. Deweloperzy przenieśli grę na Unity 6 oraz szykują zmiany w interfejsie. W planach znalazło się również rozbudowanie rozgrywki o nowe elementy.
New Cycle znajduje się we wczesnym dostępie od roku, a już wkrótce gra przejdzie prawdopodobnie jedne z największych dotychczas zmian. Część z nich została zrealizowana na życzenie graczy, co dotyczy między innymi zmian w drzewkach rozwoju metropolii. Deweloperzy ze studia Core Engage ogłosili, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy udało im się osiągnąć znaczne postępy w rozwoju New Cycle.
Czym jest New Cycle?
Dla osób niezaznajomionych z produkcją warto wspomnieć, że New Cycle to survival city builder, który wrzuca graczy do postapokaliptycznego uniwersum kojarzącego się z rewolucją przemysłową. Naszym głownym zadaniem jest rozbudowa miasta, zdobywanie zasobów oraz przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. W międzyczasie wprowadzamy i rozwijamy nowe technologie, aby ułatwić funkcjonowanie miasta, oraz ustalamy prawa, które kształtują społeczeństwo. Nadchodzące zmiany mają powyższe elementy urozmaicić, dzięki zastosowaniu nowszej wersji silnika Unity.
New Cycle przechodzi na Unity 6
New Cycle zostało zbudowane na silniku Unity, a teraz, po kilku miesiącach produkcja przenosi się na jego najnowszą wersję, czyli Unity 6. Zdaniem twórców to pozwoli na dalszy rozwój gry oraz poprawi jej działanie. Unity 6 zapewnia nowe narzędzia deweloperskie, które ułatwią pracę programistom. Gracze mogą liczyć na odświeżoną oprawę graficzną.
W New Cycle gracze mają do wyboru różne biomy, które dzięki Unity 6 będą staną się jeszcze bardziej unikalne. Poza podniesieniem jakości tekstur poprawie ulegnie oświetlenie, a także zwiększona zostanie ilość wyświetlanych jednocześnie efektów. Jedną z największych nowości są wolumetryczne chmury poruszające się zależnie od warunków atmosferycznych i pory dnia.
Aby jeszcze lepiej oddać mroczny, postapokaliptyczny klimat, studio Core Engage, zgodnie z życzeniem graczy, opracowało nowe skylighty i kompozycje oświetlenia, które lepiej dopasują się do poszczególnych biomów.
Jak już jesteśmy przy biomach, warto wspomnieć, że do gry zawitają dwie nowe mapy skupiające się na wodnych biomach. Jak można się domyślić, rybactwo będzie w tym przypadku jednym z głównych źródeł pożywienia. Pojawią się również takie mechaniki jak zasoleniem wody, a w ręce graczy oddane zostaną także alternatywne, w stosunku do dotychczasowych, metody produkcji energii. Poza tym dopóki nie zostaną przeprowadzone odpowiednie badania związane z dyplomacją i handlem, to możliwości produkcji oraz eksploracji będą ograniczone.
Zmiany w interfejsie i nowe elementy rozgrywki w New Cycle
Aby jeszcze lepiej zaprezentować zróżnicowanie biomów, zmianie uległ interfejs. Gracze otrzymają do wyboru więcej biomów i w łatwy sposób sprawdzić mogą sprawdzić, z jakimi zagrożeniami wiąże się każde środowisko, jeszcze zanim rozpoczną rozgrywkę.
Nowa aktualizacja do New Cycle przewiduje również kilka ciekawych modyfikacji rozgrywki. Między innymi chemiczne drzewko rozwoju zostało rozbudowane o nowe surowce, które będą wymagane w już istniejących procesach produkcyjnych.
Dzięki aktualizacji doczekaliśmy się mechaniki migracji. Pojawią się nowe historie oraz procesy pozwalające lepiej zrozumieć społeczeństwo budujące swoją przyszłość na zgliszczach dawnego świata. To wiąże się również z nowymi problemami, a także decyzjami, które gracze będą musieli podjąć w trakcie rozgrywki. Tylko od nas zależeć będzie czy przyjmiemy do naszej osady czy też odprawimy nowoprzybyłych ludzi.
Istotne modyfikacje przeszło drzewko rozwoju. Twórcy przyznają, że dotychczas rozwój metropolii był zbyt liniowy i monotonny. Opcje rozwoju otrzymają swoje podkategorie, co pozwoli na zróżnicowanie rozbudowy miast, tym samym gracze otrzymują wybór i nie są zmuszeni do podążania za każdym razem tą samą ścieżką. Ponadto nasze wybory wpłyną m.in. na modyfikatory, takie jak reputacja czy ideologia.
Poza tym deweloperzy z Core Engage przyjrzeli się bliżej systemowi zarządzania taśmami produkcyjnymi, który wielu graczy polubiło, choć dla niektórych mechanika była zbyt wymagająca. Twórcy zdradzili, że był to jeden z powodów, dla którego gracze rezygnowali z dalszej rozgrywki. Z tego powodu wprowadzono możliwość budowania taśm pod ziemią, co powinno nieco ułatwić zarządzenie całym systemem. Ponoć nie jest to ostateczna forma tej mechaniki. Ma być ona w przyszłości cały czas rozwijana, a co za tym idzie jeszcze lepiej zintegrowana z całością.
W przygotowaniu jest także korekta mechaniki urodzeń oraz zbalansowanie kilku innych mechanik, jak produkcja czy wartość produktów konsumpcyjnych. Nowi gracze będą mieli również okazję zapoznać się z odświeżonymi samouczkami.
Podróżowanie pojazdami w New Cycle
Dla urozmaicenia rozgrywki i dania graczom możliwości oderwania się od przytłaczających obowiązków zarządcy metropolii, Core Engage wprowadziło mechanikę kierowania samochodami. Pojawią się w związku z tym dodatkowe misje do wykonania. Co więcej, w przygotowaniu jest również pływanie dla wodnych biomów.
W późniejszym czasie doczekamy się również nowej ścieżki dźwiękowej z dodatkowymi ośmioma utworami. Oprócz tego deweloperzy planują rozbudowanie dotychczas 50-parametrowej personalizacji rozgrywki o kolejne opcje, jak wyłączenie lub włączenie mobilności elementów fauny zależnych od wiatru czy jakość cieni.
To już wszystko, co Core Engage przygotowało dla fanów w najnowszej aktualizacji. Twórcy zauważają i doceniają, że coraz więcej graczy przekracza pułap 30 godzin rozgrywki, co pokazuje, że New Cycle jest w stanie przyciągnąć na kilkadziesiąt godzin. Gra wciąż nie ma terminu premiery finalnej odsłony, ale do tego czasu możemy zdobyć ją we wczesnym dostępie na Steamie w cenie 99,99 zł.
Materiał powstał we współpracy z Daedalic Entertainment.