Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2018, 18:10

autor: Michał Kułakowski

Nowe studio Microsoftu ściąga talenty pracujące dla Rockstara, Sony, Crystal Dynamics oraz Respawn

Założone niedawno przez Microsoft studio deweloperskie The Initiative intensywnie rozwija się i ściąga branżowych profesjonalistów. Mają oni na swoim koncie gry takie jak God of War, Red Dead Redemption czy Tomb Raider i pracowali w studiach Sony Santa Monica, Rockstar, Crystal Dynamics oraz Respawn Entertainment.

The Initiative to zupełnie nowe studio deweloperskie Microsoftu, które ma zajmować się produkcją wysokobudżetowych tytułów przeznaczonych na konsole z rodziny Xbox oraz komputery PC. Zespół został przedstawiony po raz pierwszy podczas tegorocznych targów E3. Na jego czele stoi Darrell Gallagher, branżowy weteran, który wcześniej pracował m.in. nad grami z serii Tomb Raider w Crystal Dynamics. Gallagher potwierdził jakiś czas temu w wywiadzie, że dostał zielone światło od Microsoftu, by ściągać do siebie jak największą liczbę talentów i branżowych profesjonalistów. Jak wskazują na to jego ostatnie tweety, zarchiwizowane na forum ResetERA, udało mu się zebrać już całkiem sporą grupkę doświadczonych deweloperów.

Gallagher pochwalił się, że członkami The Initiative zostali:

  1. Brian Westergaard (Sony Santa Monica) – producent najnowszego God of War
  2. Christian Cantamessa (Rockstar) – projektant i wiodący scenarzysta Red Dead Redemption
  3. Daniel Neuburger (Crystal Dynamics) – jeden z reżyserów gier Tomb Raider oraz Rise of the Tomb Raider
  4. Lindsey McQueeney (Crystal Dynamics) – specjalistka od HR
  5. Annie Lohr (Respawn Entertainment) – doświadczona specjalistka od rekrutacji i HR
  6. Blake Fischer (Microsoft) – specjalista odpowiadający za gamingowe portfolio Microsoftu, który przez lata przyciągnął do Xboksa 360 wielu zewnętrznych deweloperów i producentów.

The Initiative będzie się w najbliższym czasie stale powiększało. Gallagher poszukuje obecnie głównego dyrektora artystycznego oraz technicznego. Pierwsze efekty pracy zespołu poznamy jednak dopiero za parę lat i to zapewne już po premierze następcy Xboksa One. W czerwcu Microsoft ogłosił także, że kupił w sumie aż czterech istniejących deweloperów, którymi są studia Ninja Theory, PlayGround Games, Undead Labs, Compulsion Games.

O istnieniu studia dowiedzieliśmy się podczas tegorocznych targów E3