autor: Łukasz Wiśniewski
Nowe stanowisko Microsoftu odnośnie Xbox Play Anywhere
Przedstawiciele Microsoftu szybko wycofali się z wcześniejszych zapowiedzi i postanowili, że usługa Xbox Play Anywhere będzie wspierać tylko te tytuły, które zobaczyliśmy podczas minionych targów E3 w Los Angeles.
Kilka dni temu mieliśmy okazję poinformować, że Microsoft zmienił politykę względem tytułów ekskluzywnych na Xboxa One, które od tej pory miały być dostępne również na komputerach osobistych z systemem Windows 10. Jak słusznie zauważyliście w komentarzach, było to dosyć niezrozumiałe posunięcie, tym bardziej, że w 2017 roku firma planuje wypuścić na rynek nową konsolę. Otóż wcześniejsze stanowisko koncernu okazało się zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Po kilkudziesięciu godzinach wpis informujący o zgodności wszystkich tytułów został zastąpiony następującą informacją:
„Każdy tytuł wydany przez Microsoft Studios, który zaprezentowaliśmy na targach E3 2016, będzie wspierał usługę Xbox Play Anywhere i będzie łatwo dostępny przez Windows Store.”
Nietrudno zgadnąć, że zmiana decyzji Microsoftu ma głównie podłoże marketingowe. Pełna zgodność tytułów ekskluzywnych, wraz z rosnącą popularnością Windowsa 10 mogły zagrozić nowej konsoli. Niemniej jednak wszyscy gracze, którzy w ostatnim czasie przesiedli się na najnowszy OS Microsoftu tylko z uwagi na wcześniejsze doniesienia o pełnej zgodności, nie przyjmą tej wiadomości z entuzjazmem.
Podsumowanie konferencji Microsoft z targów E3 2016 wraz ze wszystkimi zapowiedzianymi tytułami znajdziecie tutaj.
Usługa Xbox Play Anywhere zapewni pełną zgodność wybranych gier wydanych na konsole Xbox z komputerami osobistymi z systemem Windows 10. Początkowo usługą miały zostać objęte wszystkie nadchodzące produkcje Microsoft Studios, ale koncern postanowił ograniczyć liczbę dostępnych tytułów. Aktualnie są to wszystkie gry zaprezentowane na minionych targach E3.