Gracze czekający na nowe PS Plus znaleźli „exploit”. Sony po cichu z nimi walczy
Zachodni gracze znaleźli sposób na relatywnie tani zakup abonamentu PS Plus Premium – na kilka lat do przodu. Sony próbuje po cichu z nimi walczyć. Użytkowników z Polski sytuacja ta (na szczęście?) nie dotyczy.
Gracze na Zachodzie zaczęli kombinować, więc Sony postanowiło po cichu ukrócić ich nieuczciwe praktyki. Całemu zamieszaniu winne są zmiany, jakie zostaną wprowadzone do abonamentu PS Plus za kilka tygodni.
Sprawa nie dotyczy Polski, a tylko tych państw, w których dostępna była do tej pory usługa PlayStation Now, umożliwiająca streaming gier. Wkrótce zostanie ona scalona z trójwariantową wersją PS Plusa i tym samym rozszerzona o szereg innych krajów, w tym m.in. Polskę. Szczegóły na ten temat doczytacie tutaj, tutaj i tutaj.
Właściwa postawa Sony…
Jej nieobecność w naszym kraju uniemożliwia nam skorzystanie ze swego rodzaju „exploitu”, którego zaczęli nadużywać np. gracze ze Stanów Zjednoczonych. Sony obiecało bowiem, że w dniu przejścia usługi na nowy plan każdy, kto aktywnie subskrybuje i PS Plusa, i PS Now, automatycznie otrzyma dostęp do najdroższej wersji nowego abonamentu, czyli PlayStation Plus Premium.
…kontra „exploit” graczy
Uczciwe? Owszem. Niektórzy gracze dopatrzyli się jednak zapisu, iż okres, na jaki zostanie im przydzielony PS Plus Premium, zależy od tego, która z dwóch wymienionych usług kończy im się później. Zachęciło to ich do przedłużania subskrypcji na miesiące, a nawet lata.
Podjęcie przeciwdziałań
Sony ewidentnie wiedziało, co się święci, bo uniemożliwiło zakup PS Now (via Eurogamer). To najwyraźniej nie wystarczyło i firma musiała pójść o krok dalej – tymczasowo uniemożliwiając realizację kart przedpłaconych.
Rozczarowanie graczy
Jak donosi serwis PushSquare.com, gracze zaczęli zgłaszać problem do działu obsługi Sony. Tam jednak czekało ich rozczarowanie. Jeden z użytkowników PlayStation miał otrzymać taką oto odpowiedź:
Sprawdziłem kupon oraz twoje konto i mogę stwierdzić, że funkcja łączenia członkostwa w PS Plus/PS Now z już aktywnymi abonamentami została tymczasowo dezaktywowana.
Inny gracz opisał podobny problem na twitterowym koncie Ask PlayStation UK, lecz w odpowiedzi został jedynie odesłany na stronę działu pomocy.
Potencjalne konsekwencje
Najgorsze wydaje się jednak to, że nieuczciwe praktyki jednych graczy mogą utrudnić życie innym – tym, którzy chcieliby po prostu wykupić za pomocą karty przedpłaconej kolejny miesiąc PS Plus. My w Polsce (na szczęście?) nie mamy tego problemu.
Co istotne, Sony nie wydało na razie oficjalnego oświadczenia w tej sprawie.