Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2025, 22:58

Nowa gra twórców It Takes Two powinna działać bezproblemowo na wszystkich platformach. Znamy wymagania sprzętowe Split Fiction na PC

Poznaliśmy wymagania sprzętowe Split Fiction, nowej gry twórców It Takes Two. Wiemy także, jak powinna działać ona na PS5 oraz Xboxach Series X i S.

Źródło fot. Hazelight / Electronic Arts.
i

Electronic Arts podało wymagania sprzętowe Split Fiction – nowej gry Josefa Faresa i jego studia Hazelight, której premiera zaplanowana została na 6 marca 2025 roku. Poza PC tytuł trafi na PS5 i XSX.

Split Fiction – minimalne wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „niskie”, natywne 1080p, 30 fps)

  1. Procesor: Intel Core i5-6600K / AMD Ryzen 5 2600X
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB VRAM) / AMD Radeon RX 470 (4 GB VRAM)
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
  5. DirectX: wersja 12
  6. Miejsce na dysku: 85 GB

Split Fiction – zalecane wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „wysokie”, natywne 1440p, 60 fps)

  1. Procesor: Intel Core i7-11700K / AMD Ryzen 7 5800X
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3070 (8 GB VRAM) / AMD Radeon 6700 XT (12 GB VRAM)
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
  5. DirectX: wersja 12
  6. Miejsce na dysku: 85 GB

Źródło: Hazelight / Electronic Arts.

Jak widzicie nie są one bardzo wysokie. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że podobnie jak It Takes Two, Split Fiction będzie działać na Steamie bez uruchomionej w tle aplikacji EA. Wyjątek ma stanowić sytuacja, w której zechcemy połączyć się ze znajomym grającym na innej platformie – wtedy konieczne okaże się skorzystanie z darmowego konta Electronic Arts.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że Split Fiction już na premierę powinno bez problemów działać na Steam Decku (tj. gra otrzyma status „zweryfikowana”) oraz monitorach o proporcjach ekranu 21:9 i 32:9. Jeśli zaś chodzi o wydajność na konsolach, na PS5 i XSX zagramy w rozdzielczości 4K oraz 60 klatkach na sekundę, a na XSS w 1080p i 60 fps.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej