autor: Radosław Grabowski
"Nierealny" engine już niebawem całkowicie za darmo!
Co łączy takie tytuły jak: Unreal Tournament 2003, Tom Clancy’s Splinter Cell i Black 9? Otóż autorzy tych trzech pozycji postanowili wykorzystać w swoich dziełach tę samą bazę technologiczną w postaci specjalnego engine’u rodem z korporacji Epic Games. Reprezentujący rzeczoną firmę Mark Rein oświadczył, że obecnie przygotowywana jest ogólnodostępna edycja wspomnianego „silnika”.
Co łączy takie tytuły jak: Unreal Tournament 2003, Tom Clancy’s Splinter Cell i Black 9? Otóż autorzy tych trzech pozycji postanowili wykorzystać w swoich dziełach tę samą bazę technologiczną w postaci specjalnego engine’u rodem z korporacji Epic Games. Reprezentujący rzeczoną firmę Mark Rein oświadczył, że obecnie przygotowywana jest ogólnodostępna edycja wspomnianego „silnika”.
Produkt o „roboczej” nazwie Unreal Engine2 Runtime Edition ujrzy światło dzienne w ciągu najbliższych dwóch miesięcy i ma współpracować wyłącznie z nowymi systemami operacyjnymi z linii Microsoft Windows. Developerzy oprócz pakietu odpowiednich algorytmów zaimplementują również bogaty zestaw narzędzi uzupełniających (np. UnrealEd, Karma Authoring Tool, UnrealScript IDE i UnrealScript Debugger). Do tego otrzymamy jeszcze jeden przykładowy poziom, ale nie uświadczymy treści stricte elektroniczno-rozrywkowej i elementów kompatybilnych bezpośrednio z jakąkolwiek grą.
Całość stanowić ma darmowy materiał do niekomercyjnych zastosowań edukacyjnych. Natomiast rozmiar instalatora powinien oscylować w granicach 20 MB.