Namco zapowiedziało anglojęzyczną wersję jRPG-a Tales of Xillia
Firma Namco wreszcie wysłuchała próśb miłośników japońskich RPG-ów. Wydawca zapowiedział właśnie anglojęzyczną wersję Tales of Xillia. Gra ukaże się w przyszłym roku.
Fani japońskich RPG-ów od dawna domagali się anglojęzycznej wersji Tales of Xillia. Jednak dopiero teraz ich prośby zostały wysłuchane. Firma Namco Bandai ogłosiła, że gra ukaże się w Stanach Zjednoczonych i Europie w przyszłym roku. Wydawca stwierdził, że decyzja ta podjęta została na skutek dobrych wyników, jakie na tych rynkach osiągnęły Tales of the Abyss 3D oraz Tales of Graces.
Tales of Xillia trafiło na półki japońskich sklepów we wrześniu zeszłego roku. Gra okazała się dla Namco Bandai sporym sukcesem. Produkcja otrzymała ocenę 39/40 w piśmie Famitsu, czyli wyższą niż jakakolwiek wcześniejsza odsłona cyklu. W samej Japonii sprzedano ponad 740 tysięcy egzemplarzy gry. To najlepszy wynik serii od czasów wydanego w 2002 roku Tales of Destiny 2.
Tales of Xillia to opowieść o losach dwóch bohaterów – piętnastoletniego ucznia szkoły medycznej imieniem Jude Mathis oraz Milli Maxwell - dwudziestoletniej przywoływaczki żywiołów. Fabuła obraca się wokół potężnej maszyny opracowanej przez królestwo Rushugal, która wysysa magiczną moc z całego świata. Zdając sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie stwarza nadmierna eksploatacja zasobów many, Jude i Milla postanawiają zniszczyć to urządzenie. Gra zaoferuje oczywiście rozgrywany na dwuwymiarowej płaszczyźnie dynamiczny system walki, z którego słynie cała seria. Mechanika starć pozwoli dwóm postaciom na wyprowadzanie wspólnych ataków.
Podczas gdy my czekamy na anglojęzyczne Tales of Xillia, Japończycy już wypatrują drugiej części, która zapowiedziana została w zeszłym miesiącu. Podobnie jak pierwowzór, Tales of Xillia 2 powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 3. Głównym bohaterem będzie Ludger Will Krushik, któremu w przygodach towarzyszyć ma jego kot – Lulu oraz dziewczynka imieniem Elle. Autorzy obiecują rozbudowany i w dużym stopniu nieliniowy scenariusz, którego przebieg zależeć ma od naszych decyzji. Bitwy rozgrywane będą w czasie rzeczywistym i położą nacisk nie tylko na umiejętności bohatera, ale również na zręczność samego gracza.