Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2015, 09:40

autor: Adrian Werner

Najlepszy mobilny klon The Legend of Zelda zmierza na PC

Studio Cornfox & Brothers zapowiedziało pecetową konwersję Oceanhorn, czyli popularnej przygodowej gry akcji, która uznawana jest za najlepszą mobilną alternatywę dla serii The Legend of Zelda.

Coraz częściej mobilne przeboje doczekują się ulepszonych konwersji na pecety. Najnowszym przykładem tego trendu jest przygodowa gra akcji Oceanhorn, której autorzy właśnie zapowiedzieli, że pracują nad przeniesieniem tego projektu na komputery. Produkcja zadebiutowała na systemie iOS w 2013 r. i zebrała tam pokaźny zestaw pochlebnych recenzji. Edycja na PC trafi do sprzedaży 17 marca tego roku. Twórcy, czyli ludzie z fińskiego studia Cornfox & Brothers, obiecują liczne zmiany w porównaniu z pierwowzorem. Przede wszystkim potężny lifting czeka oprawę graficzną. Otrzymamy ładniejsze tekstury, obiekty zbudowane z większej ilości wieloboków, bardziej zaawansowane efekty świetlne oraz wsparcie dla wysokich rozdzielczości - aż do 4K. Dostaniemy także przerobione zagadki oraz nowy system sterowania przystosowany do obsługi za pomocą myszki i klawiatury lub pada.

Akcja gry toczy się w dosyć standardowej krainie fantasy, a fabuła obraca się wokół przygód nastoletniego chłopca, który opuszcza rodzimą wioskę, aby spróbować odnaleźć swojego ojca. Rodzic bohatera zaginął podczas poszukiwań legendarnego potwora morskiego, czyli tytułowego Oceanhorna. Ta mechaniczna bestia została zainfekowana mroczną energią, która przeobraziła ją w krwiożerczego drapieżnika. Co gorsza, ta sama moc rozprzestrzenia się teraz na wysepki wchodzące w skład królestwa Arcadia. Chłopiec będzie musiał więc nie tylko odnaleźć ojca, ale również zebrać magiczne artefakty, które pozwolą mu pokonać monstrum i ocalić świat.

Celem autorów było opracowanie mobilnej alternatywy dla serii The Legend of Zelda i zadanie to udało im się całkiem sprawnie zrealizować. Podczas zabawy zajmujemy się więc eksplorowaniem wysepek, rozwiązywaniem zagadek oraz walką z potworami za pomocą zręcznościowego systemu bitewnego. Dla twórców podstawowym źródłem inspiracji było The Legend of Zelda: The Wind Waker, dlatego istotną rolę odgrywają elementy marynistyczne, w ramach których podróżujemy między wyspami za pomocą niewielkiej łódki żaglowej.

Kampania jest całkiem rozbudowana i przejście głównego wątku zajmuje kilkanaście godzin. Czas zabawy da się znacząco wydłużyć wykonując liczne zadania poboczne. Gra nagradza eksplorację, pozwalając gromadzić wskazówki i plotki, umożliwiające dotarcie do ukrytych lądów z cennymi przedmiotami.

Atrakcyjność Oceanhorn dodatkowo zwiększa wyśmienita ścieżka dźwiękowa. W pracach nad grą brali bowiem udział Nobuo Uematsu oraz Kenji Ito, czyli legendarni japońscy kompozytorzy odpowiedzialni za ścieżki dźwiękowe takich serii jak Final Fantasy, Chrono Trigger, Blue Dragon, Seiken Densetsu czy Romancing SaGa.

  1. Oceanhorn – oficjalny blog autorów

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej