Najlepsze mobilne gry targów gamescom 2015
Ze wszystkich gier mobilnych zaprezentowanych na tegorocznej edycji targów gamescom wybraliśmy trzy naszym zdaniem najbardziej obiecujące.
W tym tygodniu w naszym krótkim przeglądzie gier mobilnych odejdziemy odrobinę od tradycyjnej formuły i zamiast omówić kilka najlepszych wydanych już produkcji jakiegoś typu zaprezentujemy trzy naszym zdaniem najbardziej obiecujące tytuły na smartfony i tablety, jakie pokazane zostały podczas tegorocznych targów gamescom.
Cloud Chasers
Zaczynamy od nowego projektu studia Blindflug, które ma na koncie wyśmienitą strategię First Strike. Autorzy lubią ambitne tematyki. Poprzednia gra zespołu opowiadała o nuklearnej wojnie, a następna, czyli Cloud Chasers, w ciekawy sposób podejmuje będacą niezwykle na czasie kwestię nielegalnej imigracji. Aby nie było zbyt ponuro, pomysł ten ubrano w fantastyczną fabułę. Akcja toczy się w pustynnej krainie, która powoli umiera z powodu chciwości bogatej kasty żyjącej w latających miastach. Ta burżuazja kradnie wodę z całego świata, wysysając do cna nawet chmury, czyniąc jakąkolwiek uprawę roli niemożliwą. Kampania opowie o ojcu wychowującym samotnie młodą córkę. Stojąc w obliczu nieuchronnej śmierci z pragnienia lub głodu postanawia on wyruszyć na wyprawę, której celem jest znalezienie sposobu na zakradnięcie się do środka jednej z lewitujących metropolii.
Gra położy nacisk na aspekt survivalowy. Podczas rozgrywki będziemy przedzierali się przez losowo generowane pustynie, szukali surowców, gospodarowali skromnymi zasobami oraz radzili sobie z zagrożeniami. Kluczową rolę odegra pozyskiwanie wody. Wymagać to ma korzystania z latającego statku, którym córka będzie wydobywała wilgoć z chmur. Regularnie natykać się mamy także na zdarzenia losowe, a podjęte podczas nich decyzje w istotny sposób wpłyną na dalszy przebieg wyprawy.
Cloud Chasers ukaże się w październiku na systemy iOS i Anroid. Gra będzie należała do kategorii premium, a więc nie uświadczymy w niej mikropłatności.
Horizon Chase
Na targach prezentowano także bliską ukończenia wersję Horizon Chase. Ta obiecująca gra wyścigowa odwołuje się do stylistyki i mechanizmów rozgrywki, jakie rządziły w tym gatunku na początku lat 90. ubiegłego wieku. Źródłem inspiracji dla autorów były zwłaszcza 16-bitowe serie Lotus, Outrun i Top Gear. Produkcje te miały oprawę graficzną wykonaną w 2D, ale za pomocą sprytnych sztuczek tworzyły wrażenie trójwymiaru. Autorzy Horizon Chase wykorzystali silnik 3D, ale zastosowano go tak, że symuluje stare rozwiązania. W połączeniu z retro muzyką, efekt robi olbrzymie wrażenie i pokazuje, że nie trzeba stosować dużych pikseli, aby skutecznie rozbudzić nostalgię. Podobnie prezentuje się kwestia mechanizmów rozgrywki, które są bardzo dynamiczne i stuprocentowo zręcznościowe, a jednocześnie odbiegają od tego, co możemy obecnie znaleźć w tym gatunku.
Horizon Chase także będzie grą premium. Produkcja zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.
Lara Croft GO
Dla graczy mobilnych jedną z najmilszych niespodzianek tegorocznego E3 było ujawnienie gry Lara Croft GO, czyli produkcji mającej zrobić dla marki Tomb Raider to , co Hitman GO dokonał dla swojej serii. Wtedy jednak pokazano jedynie kilkunastosekundowy filmik, który nie dawał dobrego pojęcia o tym, jak prezentować się będzie gra w akcji. To autorzy zachowali na targi gamescom, na których stawili się z grywalną wersją projektu, dzięki czemu do sieci trafiły spore fragmenty rozgrywki.
Produkcja odwołuje się do dwóch pierwszych odsłon serii Tomb Raider. Eksplorujemy więc ruiny wymarłych cywilizacji, szukamy skarbów, unikamy pułapek oraz walczymy ze zwierzętami. Wszystko to rozgrywa się w systemie turowym. Walka jest prosta i do wygranej wystarczy, że podejdziemy do wroga od tyłu lub z boku. Natomiast konfrontacja twarzą w twarz skończy się dla Lary tragicznie. Podczas przygód konieczne ma być głównie wymyślanie odpowiednich tras do celu oraz manipulowanie otoczeniem w sposób umożliwiający np. otwarcie drzwi, pokonanie przeszkody czy rozbrojenie pułapki. Pierwszy rozdział (widoczny na filmiku) będzie banalnie prosty, ale potem poziom trudności ma rosnąć bardzo szybko.
Produkcja zmierza obecnie wyłącznie na iOS-a (choć wersja na Androida jest najpewniej tylko kwestią czasu) i ukaże się 27 sierpnia tego roku.