Serwery MultiVersus zostaną wyłączone - ale nie na zawsze
MultiVersus wkrótce zakończy testy beta, ale na premierę pełnej wersji będziemy musieli poczekać znacznie dłużej (i to bez trybu online).

Kolejny „pogromca” Super Smash Bros. daje za wygraną – przynajmniej na razie. Studio Player First Games niespodziewanie zapowiedziało zakończenie otwartych beta-testów MultiVersus. Beta potrwa do 25 czerwca, po czym gracze stracą dostęp do rozgrywek sieciowych (ale nie trybu lokalnego oraz przedmiotów kosmetycznych). Wcześniej, bo już 4 kwietnia, zostaną zablokowane mikrotransakcje.
W ogłoszeniu na oficjalnej stronie gry wyjaśniono, że zespół chce przygotować swoją bijatykę na premierę pełnej wersji na początku 2024 roku. Ma to przełożyć się nie tylko na nowe areny, postacie i tryby rozgrywki, ale też rozmaite usprawnienia, w tym kodu sieciowego, matchmakingu oraz systemu progresji (na marginesie: deweloper obiecuje, że gracze zachowają swoje postępy z bety).
Informacja jest sporym zaskoczeniem dla niektórych graczy, zwłaszcza że łatwo było zapomnieć, iż MultiVersus pozostaje na etapie bety. Być może jednym z powodów był drastyczny spadek zainteresowania grą. W ostatnich tygodniach na Steamie w grze przebywało mniej niż tysiąc użytkowników naraz (via SteamDB).
Fakt, około 800 graczy to nadal więcej, niż obecnie na Steamie ma inny niedoszły rywal Super Smash Bros – zatytułowany Nickelodeon All-Star Brawl – a tytuł jest dostępny także na konsolach. Niemniej po spektakularnym rozpoczęciu testów beta to znaczny spadek, z jednej strony wynikający ze zmian względem serii Nintendo, z drugiej – powolnego rozwoju gry w ostatnich miesiącach.
Czy twórcy skorzystają z okazji i wyeliminują te oraz inne niedoróbki MultiVersus, przekonamy się w przyszłym roku. Więcej informacji na temat końca bety (w tym przedłużenia 2. sezonu oraz polityki zwrotów) znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Może Cię zainteresować: