autor: Bartłomiej Plewnia
Mod do Skyrima połączy Gothica z The Elder Scrolls
Enderal: The Shards of Order to tworzony od 2011 roku ogromny mod do The Elder Scrolls V: Skyrim. Jak zapowiadają jego twórcy, modyfikacja ma całkowicie przebudować świat stworzony przez Bethesdę, sprawiając, że ich dzieło niewiele będzie mieć wspólnego z pierwowzorem.
Ekipa SureAI, odpowiedzialna za niezwykle ambitny mod do The Elder Scrolls IV: Oblvion, Nehrim: At Fate's Edge, bazując na swoim doświadczeniu oraz silniku gry postanowiła zabrać się za The Elder Scrolls V: Skyrim. W ich warsztacie powstaje więc Enderal – The Shards of Order, mod, którego fabuła, bohaterowie, a nawet świat są zupełnie nowe względem pierwotnej wersji gry. Na oficjalnej stronie SureAI radzi, by zapomnieć o światach Skyrim i Tamriel – twórcy stworzyli swoje własne uniwersum, które nie jest ani trochę związane z tym znanym ze Skyrima. Świat gry ma być mroczniejszy od tego z oryginalnej produkcji Bethesdy. "Enderal to mieszanka The Elder Scrolls i Gothica z dodatkiem wielowątkowej i złożonej fabuły" - czytamy na stronie moderów. W praktyce oznacza to, że mod będzie tak naprawdę całkiem nową grą, czego dowodem jest między innymi fakt, że Enderal - The Shards of Order oferować będzie nawet do 150 godzin rozgrywki.
Projekt znajduje się obecnie w fazie alfa, więc przed SureAI pozostało jeszcze sporo pracy. Twórcy podkreślają, że ich zespół działa na zasadach wolontariatu, co tworzy trudności z określeniem, kiedy mod trafi do graczy. Dlatego nie znamy jeszcze daty ukończenia prac nad Enderal – The Shards of Order. Jako przedsmak, w serwisie YouTube pojawił się jednak niespełna trzyminutowy gameplay Enderala, zamieszczony na popularnym niemieckim kanale – Frank Sirius.
Enderal – The Shards of Order będzie oferować całkowicie nowy świat, niezwiązany z uniwersum Skyrima. Wśród biomów mają pojawić się pustynie, lasy, wrzosowiska czy dżungle, a wszystko to będzie się znajdować w otwartym i realistycznie wyglądającym świecie. Poza tym, w modzie pojawią się ruiny i starożytne fortece, które, rzecz jasna, będziemy mogli zwiedzić.
Jak wspomniałem wcześniej, Enderal to nie pierwsza przygoda ekipy moderów z The Elder Scrolls. W 2013 roku SureAI wypuściło mod do Obliviona, który nazywał się Nehrim: At Fate's Edge. Nowe dzieło twórców to w rzeczywistości kontynuacja Nehrim - Enderal tworzony jest jako sequel modyfikacji poprzedniej części serii The Elder Scrolls.
W 2014 roku SureAI opublikowało trailer modyfikacji, który już wtedy robił spore wrażenie - zapowiedź o której mowa, znajdziecie pod tekstem. Ciężko mieć obawy dotyczące jakości nadchodzącej produkcji, ponieważ ekipa trzykrotnie, pod rząd, zgarnęła nagrodę serwisu Mod DB za mod roku (2012, 2013, 2014).
Na oficjalnym kanale SureAI na YouTube znajduje się już paręnaście filmików zwiastujących Enderal. Jeśli ciekawią Was ich postępy i wygląd projektu, warto tam zajrzeć.