Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość MMO twórców World of Warcraft ewoluuje

06.01.2009 10:59
1
OnlyOne
30
Centurion

oby oby bo zaczyna robić się nudno ...

06.01.2009 11:02
2
odpowiedz
Raziel
136
Legend

ja się świetnie bawię

06.01.2009 11:04
3
odpowiedz
zanonimizowany589466
5
Legionista

To właśnie tych kilku pracowników tak naprawdę stworzyło całą magie WoW'a. Magie która od 2005 zaczeła upadać (epickie itemy dla wszystkich!). TBC było przyszlowiowym gwoździem do trumny, WOTLK miało naprawić błędy poprzednika, ale wyszło to marnie. Co z tego że uniwersum z kosmicznego przeniosło się z powrotem do "średniowiecza", skoro gra straciła swój epicki urok. Teraz każdy po kilku dniach gry może mieć lvl 80 i kilka epic itemów co w 2005 roku bylo nie do pomyslenia. Wtedy ktoś z purpurowym itemem czuł się naprawde wspaniale, a teraz byle noob paraduje wlasnie w takim kolorku. Do tego klasy w kwestii technicznej niczym się nie różnią (debuffy na bossach doskonale o tym świadczą tak samo jak inne aury/totemy/buffy dla drużyny). A i jak można zapomnieć o paladynach dla hordy i szamanach dla przymierza, toż to profanacja całego uniwersum Warcraft. Pamiętam te czasy kiedy gra była nastawiona na uczucie epickości, 40 osobowe raidy, cholernie trudne do zdobycia epic itemy, rangi PVP które tylko najwięksi hardcorowcy mogli zdobyć grając po kilka godzin dziennie (field marshal). Instance które naprawde byly klimatyczne jak BRD, BWL czy Molten Core, czy nawet Straholme. Teraz WoW to jeden wielki McDonald gdzie każdy gracz z biegiem czasu ma te same przedmioty(klasowo), liczą się tylko jak najlepsze statsy aby szybciej zabić bossa (pamiętacie jak kiedyś ograniczone byly informacje o naszych statsach? żadnych crit spell chance, żadnych spell penetration, żadnych hit chanców, liczyły się tylko niesamowite wrażenia). Ale coż z gry z której miała w sobie magie, pewne niedopowiedzenia i KLIMAT, powstał masowy produkt bez formy i treści.

Fajnie by było móc powrócić do starego WoWa z 2005 roku...

06.01.2009 11:17
4
odpowiedz
Raziel
136
Legend

mongoose1987 --> wymieniłeś chyba największe zalety dzisiejszego Wowa. Już nie trzeba być no-lifem żeby coś w grze zdobyć. Nie każdy ma całe dnie na farmowanie itemów, grałem w 2005 roku, pamietam ten "klimat" - klimat patrzenia na itemki, o których można było sobie pomarzyć. Teraz jest zdecydowanie przyjemniej, a pewne aspekty dla no-lifeów nadal istnieją więc jest pewnego rodzaju balans.

06.01.2009 11:51
5
odpowiedz
Lookash
155
Legend

Też chciałbym mieć epiki jako jeden z nielicznych na serwerze. Ale nie mam zamiaru poświęcać na to 90% mojego życia. Gra komputerowa, która ma zarobić, nie może być aż tak elitarna, bez przesady.

WoW dalej ma formę i treść, nie stracił na klimacie. Po prostu dla takich nerdów, jak Mongoose, się zmienił, a oni jakichkolwiek zmian nie lubią. Albo chodzi o frustrację, że tyle czasu się raidowało w 40 osób, epikowało, a teraz każdy się z tych epików śmieje, pokazując swoje za badge.

WoW od początku był masowy. Trzeba mieć oczy w nerdowskiej swojej dupie, żeby tego nie widzieć... Massively MO do cholery

06.01.2009 11:56
nagytow
6
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Zycze im szczescia, latwo nie bedzie. Z Blizzarda juz raz ludze odeszli robic 'hita' i wszyscy wiedza jak wyszlo...

06.01.2009 12:08
7
odpowiedz
Raziel
136
Legend

dla mnie jedyną wadą WoWa są w sumie blood elfy;). Z początku jak dla mnie był to strzał w dziesiątkę jednakże po pewnym czasie zorientowałem się, że one mi po prostu do całej gry nie pasują. Dreanei też nie są jakieś super, ale jednak jakoś wtopiły się w tłum, za to BE jednak są zbyt cukierkowe jak na już cukierkowego wowa, zwłaszcza że są w hordzie. No i podtrzymam jedną rzecz wymienioną przez Mongoose 1987 - klasy specjalne dla frakcji. Kiedy jeszcze shamana miała tylko horda, a paladynów Alliance - było naprawdę w porządku. Teraz BE paladin budzi we mnie niesmak i zdziwienie.

edit: sorry za offtop, w oficjalnym wątku wowa i tak większość nie jest skłonna do dyskusji;)

a nowej grze zyczę powodzenia. Lubię WoWa, ale nie jestem jakimś maniakiem czy fanatykiem i jestem otwarty na propozycje, byleby grywalne przynajmniej tak jak własnie WoW.

06.01.2009 12:12
😈
8
odpowiedz
zanonimizowany459699
40
Konsul

Kto odchodzi od Blizzarda ma delikatnie mówiąc nasrane we łbie.... przecież to Blizzard nigdy nie zawiódł graczy.... przecież to Blizzard wydaje świetne gry... a co do WoW'a to faktycznie nie powinno się mieć najlepszych itemów grając po dwie godz. dziennie w miesiąc :/... pamiętam jeszcze z Diablo II.... ta zbroja... Tyrael'a chyba.... nie wiem czy ma ją więcej niż 10 osób w Europie XD

06.01.2009 12:13
Fett
9
odpowiedz
Fett
245
Avatar

W newsie pisze, że Age of Conan, Warhammer i tabula Rasa nie odniosły sukcesu. Z tabula Rasa się zgodzę - zamykają serwery... Ale z tego co wiem (a dowiedziałem się tutaj;]) to Age of Conan(zwłaszcza) i młotek radzą sobie całkiem nieźle. teraz wyznacznikiem sukcesu jest pobicie Wowa?

Gier mmo nie lubię z jednego powodu. Nie chce stracić życia i jeszcze za to zapłacić. Nie mam na to czasu ;)

06.01.2009 12:30
rob006_
10
odpowiedz
rob006_
25
Chorąży

Heh, ilekroć pojawi się jakaś informacja o nowym MMO, po kilku postach dyskusja i tak sprowadza się do WoWa, jakie ma wady, jakie zalety, czy nowe MMO strąci go z tronu, czy nie. Jeszcze trochę i słów MMO i WoW będzie się używać zamiennie. ;)

06.01.2009 13:15
11
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

WoW`a obecnie pobic sie nie da, ale nie wiem czemu gra uznana zostaje delikatnie mowiac za "porazke" jezeli nie ma 10mln graczy 4 miesiace od daty wydania;) autorze news`a, prosze to sobie przemyslec;)

06.01.2009 13:24
sekret_mnicha
12
odpowiedz
sekret_mnicha
263
fsm

GRYOnline.plTeam

Conath > napisałem, że nie odniosły sukcesu... bo taka jest prawda. Wszyscy mierzą w WoWa i choć 11 milionów jest na pewno poza zasięgiem, to szybko topniejące ilości kont w Conanie, czy rychłe zamknięcie Tabula Rasa nie wyglądają najlepiej :)

Tym niemniej - niczego zlego nie miałem na myśli, konkurencja to zdrowa rzecz i niech się starają wszyscy zdetronizowac Wowa :)

06.01.2009 14:27
13
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

eh, to jeszcze trzeba doprecyzowac czym jest sukces dla mmo, bo np. 800 000 oplaconych kont w 3 miesiace po premierze to juz calkiem niezle. ale "sukces" mozna tez rozumiec jako sytuacje kiedy dane MMO stanowi realne zagrozenie dla WoW`a, ale takiej gry chyba nie dozyjemy;)

06.01.2009 15:44
14
odpowiedz
zanonimizowany566741
69
Senator

czy ma ktoś jakieś informacje co do ilośći sprzedanych egzemplarzy lotro????

06.01.2009 17:32
15
odpowiedz
Raziel
136
Legend

conath --> ale o czym ty mowisz. Jaki sukces? conan to porażka ubiegłego roku, ta garsta kont o których mówisz to jedynie reakcja na "nowość". Statystki doskonale obrazują stan age of conan - najpierw wszyscy się rzucili bo myśleli, że to coś ciekawego, a potem zawiedli się i zaczęli odchodzić. Nie zdziwię się jakby w niedługim czasie to mmo po prostu upadło. Nie rzucam słów na wiatr - produkcja prawdziwego, światowego MMO wymaga wyłożenia ogromnych funduszy. Bodajże nawet blizzard zaczął zarabiać na Wowie dopiero po 2 latach istnienia z tego co się orientuję. Z uwagi na to prawdopodobnie conan nie zarabia na siebie i długo nie pożyje.

13.01.2009 15:36
16
odpowiedz
zanonimizowany588659
44
Konsul

No może to będzie jedyne MMO w które zagram od początku istnienia

Wiadomość MMO twórców World of Warcraft ewoluuje