autor: Marek Grochowski
Milion dolarów za mapy do Call of Duty 2
Pomysł z mikrotransakcjami, przeprowadzanymi za pośrednictwem usługi Xbox Live Marketplace wciąż spotyka się ze sceptycznym nastawieniem niektórych wydawców gier. Takiego problemu nie ma z pewnością amerykańskie Activision. Koncern ten poinformował, że dzięki sieciowej sprzedaży map do Call of Duty 2 na X360 zarobił już ponad milion dolarów.
Pomysł z mikrotransakcjami, przeprowadzanymi za pośrednictwem usługi Xbox Live Marketplace, wciąż spotyka się ze sceptycznym nastawieniem niektórych wydawców gier. Takiego problemu nie ma z pewnością amerykańskie Activision. Koncern ten poinformował, że dzięki sieciowej sprzedaży map do Call of Duty 2 na X360 zarobił już ponad milion dolarów.
Fakt ten tłumaczyć można dużą popularnością drugowojennej strzelanki Infinity Ward, która przez długie tygodnie utrzymywała się w czołówkach list przebojów zarówno w USA, jak i na Starym Kontynencie. Bobby Kotick, szef Activision zdecydował się nawet na opublikowanie szczegółowych statystyk, dotyczących zarobionego przez firmę miliona.
Na ściągnięcie kosztującego 5 dolarów Skirmish Map Packa zdecydowało się 105 tysięcy graczy. O wiele mniej osób zainwestowało w kolejny zbiór planszy do Call of Duty 2 – rozprowadzany w cenie $10 Invasion Map Pack zakupiło 66 tysięcy fanów. Z największym entuzjazjem spotkał się natomiast darmowy zestaw dwóch map (Free Bonus Pack), z dobrodziejstw którego skorzystało dotychczas 334 tys. posiadaczy X360.
Tym niemniej Activision ma powody do zadowolenia i może już spokojnie myśleć o wprowadzeniu mikrotransakcji do swojego kolejnego dzieła – Call of Duty 3, które zadebiutuje na rynku pod koniec bieżącego roku.