autor: Artur Falkowski
Microsoft wyjaśnia sprawę ostatnich problemów z funkcjonowaniem Xbox LIVE
Jak już informowaliśmy, serwery Microsoftu obsługujące serwis Xbox LIVE nie wytrzymały natłoku graczy, którzy chcieli z niego skorzystać w świątecznym okresie, co sprawiło, że wiele osób miało problemy z zalogowaniem się. Przez ponad tydzień trwały prace mające na celu usunięcie problemów z funkcjonowaniem serwisu.
Jak już informowaliśmy, serwery Microsoftu obsługujące serwis Xbox LIVE nie wytrzymały natłoku graczy, którzy chcieli z niego skorzystać w świątecznym okresie, co sprawiło, że wiele osób miało problemy z zalogowaniem się. Przez ponad tydzień trwały prace mające na celu usunięcie problemów z funkcjonowaniem serwisu. W końcu doczekaliśmy się oficjalnego oświadczenia, w którym zarządzający XBL Mark Whitten wyjaśnił sprawę, przeprosił za dyskomfort oraz obiecał zadośćuczynienie.
Z oświadczenia możemy dowiedzieć się, że w ostatnich tygodniach serwis odnotował kilka rekordów. Między innymi założono rekordową liczbę kont Xbox LIVE – tak szybkiego przyrostu nowych użytkowników serwis nie miał przez pięć lat swojego istnienia. Ponadto tuż po Nowym Roku padł rekord w liczbie osób jednocześnie korzystających z XBL. Serwery nie były przygotowane na obsługę takiego tłumu i to było powodem problemów z poprawnym funkcjonowaniem serwisu.
Whitten podziękował użytkownikom XBL za wyrozumiałość i cierpliwość, a następnie obiecał, że wszyscy posiadacze kont w serwisie otrzymają mały bonus, który z jednej strony ma być formą zadośćuczynienia za problemy okresu świątecznego, a z drugiej prezentem z okazji pobicia wspomnianych rekordów. Owym bonusem będzie darmowa gra z oferty Xbox LIVE Arcade. Na razie nie wiemy, jaka to będzie produkcja, ale zgodnie z zapewnieniami Whittena, w ciągu najbliższych tygodni zostaną udostępnione dokładniejsze informacje w tej sprawie.