Microsoft ogranicza ilość portów z maszyn arcade produkowanych dla Xbox Live Arcade
Aby jakakolwiek gra pojawiła się w usłudze Xbox Live Arcade najpierw musi przejść ona przez gęste sito przeróżnych, często być może nawet wydumanych wymagań stawianych przez Microsoft, teoretycznie mających zapewnić najwyższą jakość oferowanych produktów.
Aby jakakolwiek gra pojawiła się w usłudze Xbox Live Arcade najpierw musi przejść ona przez gęste sito przeróżnych, często być może nawet wydumanych wymagań stawianych przez Microsoft, teoretycznie mających zapewnić najwyższą jakość oferowanych produktów.
Jak to wygląda w praktyce, często można przekonać się ściągając na dysk twardy konsoli próbne wersje niektórych tytułów tylko po to, aby po następnych pięciu minutach z niesmakiem je usunąć. Musi dziać się coś naprawdę niedobrego, skoro, jak informuje ostatni numer Famitsu, magazynu poświęconego grom video, Microsoft w ramach polityki zmniejszania ilości portów z maszyn arcade odrzucił ofertę japońskiej firmy 5pb, która oferowała przeniesienie na XBLA jednych z najlepszych shumpsów firmy Cave – DoDonPachi Dai-Ou-Jou i Ketsui X. Tym samym producent niejako zmuszony został do zmiany planów i zastanowienia się nad wydaniem tych gier w wersjach pudełkowych, co dla nas może oznaczać, że tak naprawdę nigdy nie będziemy mieli okazji się z nimi zapoznać, gdyż nadal nie opuszczą one granic Japonii.
Ikaruga
Fanom dobrych strzelanin pozostaje więc oczekiwanie na premierę Ikarugi, która wkrótce powinna zawitać w usłudze Microsoftu.