Mass Effect 5 może działać na Unreal Engine 5
Mass Effect 5 może wykorzystać silnik Unreal Engine 5. Jedna z ofert pracy zamieszczona przez firmę Electronic Arts mocno na to wskazuje.
- Mass Effect 5 może działać na Unreal Engine 5.
- Serwis GamesBeat donosi, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji o wykorzystaniu silnika Frostbite (lub rezygnacji z niego).
Mass Effect 5 może wykorzystywać Unreal Engine 5. Na taki trop naprowadza nas serwis GamesBeat, który zauważył, że jedna z ofert pracy zamieszczonych przez firmę Electronic Arts wspomina o tym silniku.
W ogłoszeniu o stanowisku reżysera technicznego marki w studiu BioWare jednym z wymagań jest znajomość silnika Unreal Engine 4 lub jego nowszej wersji. Jak udało się ustalić redaktorowi portalu GamesBeat po rozmowie z anonimowymi pracownikami zespołu deweloperskiego, nie podjęto jeszcze decyzji o wykorzystaniu ponownie silnika Frostbite (na którym działa Mass Effect: Andromeda) i istnieje spora szansa, że Mass Effect 5 powstanie na Unreal Engine 5.
Tutaj warto przypomnieć, że oryginalna trylogia działa właśnie na silniku autorstwa Epic Games. Później jednak firma Electronic Arts zmieniła podejście i nakazała wszystkim wewnętrznym studiom korzystać z autorskiego rozwiązania zespołu DICE – Frostbite. To przyniosło spore problemy każdej grze poza serią Battlefield. Problemów z produkcją Dragon Age: Inkwizycji i końcową jakością Mass Effecta: Andromedy chyba nie trzeba nikomu przypominać.
Wygląda więc na to, że po latach niepowodzeń EA wyciągnęło wnioski i Star Wars Jedi: Fallen Order nie było jednorazowym strzałem (tytuł działa na Unreal Engine 4). Na potwierdzenie (lub ewentualne dementi) będziemy musieli jednak poczekać. Według plotek Mass Effect 5 trafić ma do sprzedaży w okolicach 2025 roku.