autor: Krzysztof Bartnik
Mark of Chaos kolejną strategią osadzoną w świecie Warhammera
Korporacja Namco zapowiedziała, iż zajmie się wydaniem nowej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w dobrze znanym, mrocznym świecie Warhammera. Nowy program będzie nosił nazwę Warhammer: Mark of Chaos, za jego przygotowanie odpowiadają zaś pracownicy studia Black Hole Entertainment (twórcy całkiem niezłego Armies of Exigo).
Korporacja Namco zapowiedziała, iż zajmie się wydaniem nowej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w dobrze znanym, mrocznym świecie Warhammera. Nowy program będzie nosił nazwę Warhammer: Mark of Chaos, za jego przygotowanie odpowiadają zaś pracownicy studia Black Hole Entertainment (twórcy całkiem niezłego Armies of Exigo). Całość powinna trafić na rynek w 2006 roku, ze wskazaniem na trzeci bądź czwarty kwartał.
FABUŁA
Fabuła Mark of Chaos osadzona zostanie rok po Wielkiej Wojnie, w której okrutne armie Chaosu wkroczyły na ziemie Imperium, jednak ostatecznie poniosły porażkę. Walka o bezwzględną dominację nie skończyła się jednak po tamtym konflikcie - wciąż mają miejsce mniejsze lub większe potyczki pomiędzy przedstawicielami walczących frakcji.
Część pokonanej armii Chaosu wycofała się na tereny północne, spora część wojska utworzyła własne, mniejsze oddziały. Nowi Championi próbowali ponownie zjednoczyć wszystkie siły Chaosu, jednak ich działania nie przyniosły spodziewanych rezultatów. Żaden nowy Champion nie dorównywał bowiem mocy pokonanego lidera, Asavara Kula.
Połączone siły Imperium oraz Elfów Wysokiego Rodu wciąż starają się pozbyć wszystkich wojsk Chaosu z terenu Imperium, jednak sprawa nie jest prosta. Przeciwko nim prowadzona jest skuteczna wojna podjazdowa, a małe grupy żołnierzy Chaosu wciąż zagrażają spokojnej egzystencji mieszkańców Imperium.
Rok po Wielkiej Wojnie cztery silne armie: Imperium, Chaosu, Skavenów i Elfów Wysokiego Rodu (razem z innymi „psami wojny”, włączając w to Orków, Krasnoludów, Wampirów czy Goblinów) ponownie rozpoczynają bezwzględną walkę o dominację w świecie Warhammera.
CECHY GRY
Jeżeli chodzi o faktyczną rozgrywkę, to developerzy nie ujawnili zbyt wiele szczegółów. Gracze z pewnością doczekają się olbrzymich bitew, jakie rozegrają się w rozmaitych sceneriach - potwierdzają to dostępne w Sieci screenshoty. Zapowiedziano również możliwość definiowania wszystkich cech każdej, pojedynczej jednostki. Nie zabraknie także rozmaitych trybów rozgrywki (w tym, oczywiście, multiplayer), aczkolwiek na konkretne informacje będziemy musieli jeszcze poczekać.