autor: Michał Zegar
Mafia 4 może być prequelem i powstać na UE5. Hangar 13 traci szefów
Źródła serwisu Kotaku donoszą, że studio Hangar 13 pracuje nad nową odsłoną serii Mafia, która ma działać w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i być prequelem oryginalnej trylogii.
Powołując się na swoje źródła, serwis Kotaku doniósł dzisiaj, że studio Hangar 13 pracuje nad nową odsłoną serii Mafia. Ta ma powstawać o oparciu o silnik Unreal Engine 5 i stanowić prequel oryginalnej trylogii. Mogłoby oznaczać to osadzenie akcji we wczesnym okresie międzywojennym, np. w latach 20. XX wieku (dawniejsza epoka wydaje się mniej prawdopodobna).
Odejścia kluczowych ludzi
Równocześnie przewodzący studiu Haden Blackman poinformował, że opuszcza je po siedmiu latach, a wraz z nim Matthew Urban, dyrektor operacyjny Hangar 13.
Blackmana zastąpi Nick Baynes. Ma on już na karku 30 lat doświadczenia w branży growej i od 2018 roku kieruje odziałem firmy w Brighton (w Wielkiej Brytanii).
Czym zajmowało się Hangar 13 w ostatnich latach?
W styczniu zeszłego roku informowaliśmy, że Hangar 13 może pracować nad grą z otwartym światem, będącym miksem realiów science fiction i fantasy.
Kilka miesięcy później pisaliśmy o kasacji niezapowiedzianej produkcji studia – noszącej nazwę roboczą Volt – która miała być kooperacyjnym tytułem opartym na modelu gry-usługi. Rzekomo pracowało nad nią 200 ludzi, a sam projekt pochłonął 53 miliony dolarów.
Illusion Engine
Warto wspomnieć na koniec, że najnowsza odsłona gangsterskiej serii – Mafia: Edycja Ostateczna – działała w oparciu o silnik Illusion Engine.
- Recenzja gry Mafia: Definitive Edition – Pan Remake przesyła pozdrowienia
- Mafia Definitive Edition - poradnik, solucja
- Mafia – strona oficjalna