autor: Marzena Falkowska
Ludo ergo sum - Wydanie jubileuszowo-konkursowe
Pół roku, dwadzieścia pięć odcinków. Dziś przypada zatem podwójnie okrągły jubileusz cyklu Ludo ergo sum. Z jego okazji zapraszam do wzięcia udziału w nietypowym konkursie.
Pół roku, dwadzieścia pięć odcinków. Dziś przypada zatem podwójnie okrągły jubileusz cyklu Ludo ergo sum (*Louvette otwiera wirtualnego szampana i częstuje nim czytelników*). Począwszy od kwietnia co sobotę publikuję teksty poświęcone kulturze grania, w których próbuję spojrzeć na gry z nieco szerszej perspektywy w myśl zasady, że gracz to człowiek, który nie boi się myśleć nieszablonowo. Przyjmuję w nich rolę obserwatora najciekawszych zjawisk i tendencji zachodzących w obrębie kultury elektronicznej rozrywki. Niektóre teksty budzą kontrowersje, inne są bardziej stonowane. Głównym ich celem jest jednak zawsze zaproszenie do refleksji. Tak było przez te pół roku, i tak będzie dalej, pod warunkiem oczywiście, że szefostwo serwisu nie cofnie akceptacji, a czytelnicy nie wyrażą zbyt głośno i powszechnie swojego niezadowolenia ;-)
Tyle tytułem króciutkiego podsumowania, najwyższy czas przejść do clou dzisiejszego programu, czyli zapowiedzianej już tydzień temu niespodzianki. Jest nią konkurs, ale nieco inny od tych, w których zazwyczaj możecie wziąć udział na GOL-u.
Zacznijmy od tego, co najważniejsze, czyli od nagród. Mam dla Was trzy zestawy gier. W każdym z nich znajdują się dwie doskonałe strategie: World in Conflict oraz Kompania Braci: Na linii frontu, obie w polskiej wersji językowej.
Co należy zrobić, by wziąć udział w konkursie? Przesłać do mnie tekst, który tematyką i ujęciem pasować będzie do cyklu Ludo ergo sum. Innymi słowy, oddaję głos Wam.
- Temat: Generalnie dowolny, związany jednak oczywiście z kulturą grania. Może dotyczyć konkretnego zagadnienia, może być też szerszym spojrzeniem na rolę gier w naszym życiu, w społeczeństwie, na ich relacje z innymi mediami. Możecie również podjąć któryś z tematów już w cyklu poruszanych, ale ująć go inaczej, uzupełnić, albo… napisać polemikę podważając postawione przeze mnie tezy. W każdym z przypadków liczy się przede wszystkim pomysł, inwencja i styl.
- Forma: Tekst powinien zmieścić się w 3500-6000 znaków, ma więc być raczej felietonem, a nie rozbudowanym artykułem. Jeśli ktoś nieznacznie przekroczy ten limit, katastrofy nie będzie.
- Szczegóły organizacyjne: Tekst należy opatrzyć tytułem i do 2 listopada przesłać na adres [email protected] (można również dodać grafikę w formie osobnych załączników). W treści maila proszę podać swoją ksywkę na GOL-u, imię i nazwisko oraz adres, na który przesłana ma być nagroda w razie wygranej. Wyniki ogłoszone zostaną w sobotę 3 listopada i wtedy też ukaże się pierwszy z trzech nagrodzonych tekstów. Pozostałe publikować będziemy w kolejnych tygodniach.
Zachęcam do udziału i życzę połamania klawiatur!
Dziesięć ostatnich części cyklu:
- Ludo ergo sum (24) – Graj i płyń
- Ludo ergo sum (23) – Pograj ze mną mamo, pograj ze mną tato
- Ludo ergo sum (22) – O tańczących krasnoludach i społecznych zamieszkach
- Ludo ergo sum (21) – Granie 2.0
- Ludo ergo sum (20) – Zabić czy uratować dziecko, czyli rzecz o moralnych wyborach w grach
- Ludo ergo sum (19) – Hardcore versus casual
- Ludo ergo sum (18) – Granie po japońsku, czyli kto się gubi w Oblivionie
- Ludo ergo sum (17) – Co w fanboja duszy gra
- Ludo ergo sum (16) – Zabawy futurologiczne
- Ludo ergo sum (15) – Nie tylko hetero
- Ludo ergo sum (14) – Wskrzeszone piksele
- Ludo ergo sum (13) – Alicja po drugiej stronie reklamy
- Ludo ergo sum (12) – Dlaczego warto zajrzeć za fasadę