autor: Kamil Zwijacz
League of Legends doczeka się poważnych zmian tła fabularnego
Firma Riot Games ujawniła, ze pracuje nad poważnymi zmianami tła fabularnego gry MOBA League of Legends. Twórcy postanowili ulepszyć ten element, gdyż stworzona na początku historia ogranicza rozwój bohaterów, przez co świat produkcji staje się mniej interesujący.
- Gatunek: MOBA
- Deweloper: Riot Games
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: 6 października 2009 roku
Jedna z najpopularniejszych gier free-to-play League of Legends cieszy się wielkim zainteresowaniem głównie przez wciągającą rozgrywkę, którą firma Riot Games cały czas stara się ulepszać. Ostatnio okazało się jednak, że deweloper pracuje także nad zmianami w kwestii fabularnej. Tommy Gnox, jedna z osób odpowiedzialnych za ten element, postanowił przybliżyć fanom produkcji nad czym obecnie pracuje. W opublikowanym na oficjalnej stronie wpisie stwierdził, że:
„Chcemy, by League zawsze pozostawało świeże poprzez utrzymywanie równowagi w grze, aktualizacje grafik, oraz nowe historie bohaterów. Oznacza to, że musimy patrzeć też na to, co już zrobiliśmy i dokonać szczerej oceny. W niektórych przypadkach, takich jak aktualizacje bohaterów, oryginalny koncept jest ogólnie niezły (lub nawet ponadczasowo niezły!) i wystarczy, że lekko podrasujemy go do obecnych standardów. Czasami jednak mamy do czynienia z decyzjami, które w chwili ich podjęcia wydawały się dobre, lecz teraz kłócą się z naszymi wartościami projektanckimi i ograniczają naszą możliwość rozwoju League of Legends. Jest to niedopuszczalne, dlatego w takich sytuacjach staramy się wymyślić daną zawartość od nowa w taki sposób, by w pełni zrealizować jej potencjał.
W dalszej części artykułu Gnox wyjaśnił, że podczas tworzenia League of Legends wymyślono fabułę, która po prostu tłumaczyła dlaczego wcielamy się w poszczególnych bohaterów. Okazało się jednak, że to za mało i wraz z przybywaniem kolejnych herosów „świat w grze zaczął wydawać się, cóż, mały, a przez to mniej interesujący”. Krótko pisząc, to, co stworzono na początku obecnie ogranicza rozwój bohaterów, więc przyszedł czas na poważne zmiany.
„Zdecydowaliśmy pchnąć fabułę League poza jej oryginalny cel wyjaśniania tego, co dzieje się w grze i wybrukować zupełnie nową ścieżkę dla tła fabularnego Runeterry. Ścieżkę prowadzącą do świata, w którym frakcje i ich bohaterowie mogą się swobodnie rozwijać, podróżować i sprawiać kłopoty na globalną skalę” - tłumaczy Gnox.
Oznacza to, że rozgrywka i fabuła, pomimo, że są ze sobą ściśle powiązane, będą niejako osobnymi bytami. Twórcy nie chcą by jeden element ograniczał drugi, tylko by oba „miały możliwość stać się tak dobre, jak to tylko możliwe”. Poszczególne zmiany będą wprowadzane stopniowo, a o wszystkich nowinkach mamy być informowani w kolejnych dziennikach deweloperów. Krótko pisząc LoL się zmienia i oprócz usprawnień w rozgrywce, grafice, itd., fani mogą liczyć także na ciekawsze tło fabularne.